لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت دفاع: ۳۴ نفر از قید طالبان در هرات آزاد شدند


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ عملیات کماندوهای افغان در ولایت هرات، ۳۴ نفر از یک زندان گروه طالبان آزاد شده اند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز چهارشنبه سوم مارچ (۱۳ حوت) به صدای امریکا گفت که این عملیات ویژه دیشب در روستای "کروچه" ولسوالی ادرسکن ولایت هرات راه‌اندازی شده بود.

آقای امان افزود که در میان افراد آزاد شده، ۱۱ منسوب اردوی ملی، هفت منسوب پولیس، سه منسوب قوای هوایی، هفت کارمند ملکی دولت، هفت تن از کارمندان یک شرکت قراردادی خصوصی و یک منسوب خیزش مردمی شامل اند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان همچنان گفت که در این عملیات کماندوهای افغان، شش جنگجوی طالب را کشته و مقدار زیادی از سلاح و مهمات آنان را از بین برده اند.

در این حال، سید وحید قتالی، والی هرات گفته است که این زندان طالبان توسط نظامیان افغان تخریب شده است.

این در حالی است که نظامیان افغان حدود دو هفته پیش، یک زندان طالبان را در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان درهم شکسته و ۴۲ تن از نیروهای امنیتی و غیرنظامیان را از بند طالبان رها کردند.

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که تلاش‌های نیروهای امنیتی به ویژه کماندوهای افغان برای درهم شکستن زندان‌های طالبان در بخش‌های زیر کنترول این گروه جریان دارد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی آمار دقیق از افراد آزاد شده از نزد طالبان در یک سال گذشته ارایه نکرد، اما افزود که در این مدت نیروهای امنیتی افغان توانسته اند، صدها نفر را از قید این گروه آزاد کنند.

این وزارت پیش از این گفته بود که طالبان بسیاری از زندانیان را به شدت شکنجه کرده و جنگجویان این گروه "خلاف تمام موازین و‌ اصول اسلامی و حقوق‌بشری" همرای این زندانیان برخورد کرده اند.

طالبان تا اکنون در این باره ابراز نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG