لینک های دسترسی

Breaking News

جلوگیری از رسیدن داعش به توره بوره ولایت ننگرهار


گروه داعش سال گذشته نیز تلاش کرد تا به منطقۀ توره بوره برسد؛ اما از سوی نیروهای امنیتی افغان با شکست مواجه شد.
گروه داعش سال گذشته نیز تلاش کرد تا به منطقۀ توره بوره برسد؛ اما از سوی نیروهای امنیتی افغان با شکست مواجه شد.

مقام‌های ولایت ننگرهار، می‌گویند حملۀ جنگجویان گروه داعش در ولسوالی پچیراوگام که از طریق آن می‌خواستند خود را به منطقۀ استراتیژیک توره بوره برسانند، به عقب زده شد.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، در صحبت با صدای امریکا گفت، باشندگان محل در برابر جنگجویان داعش سلاح برداشتند و علیه این گروه مقاومت کردند.

آقای خوگیانی، افزود "داعشیان درچند خانه، محاصره شده اند و هیچ برآمده نمی‌توانند".

به گفتۀ آقای خوگیانی، جنگجویان گروه داعش، تلاش می‌کردند تا خود را به منطقۀ استراتیژیک توره بوره، برسانند، اما تلاش‌های شان با شکست مواجه شد.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، گفت جنگ سه روز اخیر با گروه موسوم به داعش سبب کشته شدن ۱۵ تندور این گروه و زخمی شدن تعدادی از آنان شده است.

بی‌جا شدن خانواده‌ها به سبب جنگ

آقای خوگیانی، افزود که در نتیجۀ این درگیری سه عضو گروه طالبان و دو فرد ملکی نیز زخمی شده و ۵۰۰ خانواده از محل بودوباش شان، به مناطق دیگر بی‌جا شده اند.

یک منبع حکومتی، در صحبت با صدای امریکا گفت، تا اکنون به خانواده‌های که به دلیل این درگیری ها بی‌جا شده اند ،هیچ کمکی صورت نگرفته است.

یکی از باشندگان محل، می‌گوید اکنون جنگجویان مسلح گروه داعش در منطقۀ گردری، تحت محاصره قرار دارند.

به گفتۀ این باشندۀ محل، پیش از این جنگجویان داعش مناطق صمد خیل و مناطق دیگر را تصرف کرده بودند، اما اکنون مردم محل و طالبان به گونۀ مشترک در برابر این گروه می‌جنگند و حملات آنان را به عقب می‌رانند.

بمباردمان مواضع داعش در ولسوالی کوت

دگرمن شیرآقای فقیری، سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، در صحبت با صدای امریکا گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، مراکز و مواضع گروه داعش را در مناطق نرگس و چنار ولسوالی کوت، هدف بمباردمان‌ هوایی قرار دادند، حملات که در نتیجۀ آن ۱۰ عضو گروه داعش کشته شدند.

تا اکنون گروه موسوم به داعش یا دولت اسلامی، در مورد درگیری‎‌ها در ولسوالی پچیراوگام و بمباردمان هوایی مواضع آنان در مربوطات ولسوالی کوت، واکنش نشان نداده اند.

سقوط طیارۀ بدون سرنشین ناتو در ننگرهار

آقای خوگیانی، می‌گوید حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته، یک طیارۀ بدون سرنشین نیروهای ماموریت حمایت قاطع ناتو در مربوطات ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار، واقع در نزدیکی میدان هوایی جلال آباد، سقوط کرد.

آقای خوگیانی، دلیل سقوط این طیاره را عوارض تخنیکی خواند و گفت که ماشین طیاره پس سقوط توسط نیروهای پولیس ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار، به میدان هوایی جلال اباد منتقل شد.

XS
SM
MD
LG