لینک های دسترسی

Breaking News

جنگجویان علی‌پور هلیکوپتر قوای افغان را سرنگون کرده ‌اند - وزارت دفاع


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که هلیکوپتر قوای هوای افغان در میدان وردک توسط جنگجویان عبدالغنی علی‌پور سرنگون شده است.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز شنبه ۲۰ مارچ (۳۰ حوت) به صدای امریکا گفت که بررسی‌ها و مدارک به دست‌ آمده نشان می‌دهد که این هلیکوپتر در ولسوالی بهسود ولایت میدان وردک توسط جنگجویان وابسته به قوماندان علی‌پور هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

آقای امان همچنان گفت: "وزارت دفاع ملی بار دیگر تاکید می‌کند که به هر قیمت انتقام خون شهدای این حادثه تروریستی را می‌گیرد و عاملان این رویداد تروریستی را به کیفر سخت خواهد رساند."

در حادثۀ سقوط این هلیکوپتر، نه تن به شمول چهار عملهٔ پرواز جان باختند.

در این حال، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان با بستگان قربانیان این حادثه تلیفونی صحبت کرده و برای آنان اطمینان داده که انتقام خون آنان را خواهند گرفت.

آقای غنی گفته است: "انتقام شهدای بهسود گرفته می شود، این جنایت قابل بخشش نیست و بی پاسخ نخواهد ماند."

مقام‌های محلی میدان وردک می‌گویند که عبدالغنی علی‌پور، مشهور به قوماندان شمشیر از چندین سال به این‌سو در مربوطات حصه اول میدان وردک، گروهی مسلح را رهبری می‌کند، هرچند علی‌پور گفته است که هدف او تامین امنیت این ساحات و جلوگیری از ورود جنگجویان طالبان است.

نهادهای امنیتی افغانستان پیش از این، علی‌پور را به اخلال امنیت و فعالیت‌های مسلحانه در این ساحه متهم کرده اند. او دو سال پیش نیز از سوی نیروهای امنیتی افغان در کابل بازداشت شده بود که پس از مدت کوتاهی دوباره رها شد.

XS
SM
MD
LG