لینک های دسترسی

Breaking News

تعیینات جدید در کابینۀ حکومت افغانستان


ادارۀ امور ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که بر اساس حکم جداگانۀ محمد اشرف غنی، رییس جمهور این کشور، جنرال بسم‌الله محمدی منحیث سرپرست وزارت دفاع و جنرال عبدالستار میرزکوال، به عنوان سرپرست وزارت‌ داخله گماشته شده اند.

بسم‌الله محمدی در دروۀ حکومت حامدکرزی به عنوان وزیر دفاع افغانستان کار کرده و عبدالستار میرزکوال نیز از مدتی به این‌سو، والی ولایت کندز بود.

ادارۀ امور ریاست جمهوری افغانستان همچنین گفته است که حیات‌الله حیات، به حیث سرپرست وزارت انکشاف دهات این کشور گماشته شده است.

آقای حیات از تاریخ ۱۹ مارچ (۲۹ حوت ۱۳۹۹) به اینسو مسوولیت رهبری وزارت امور داخلۀ افغانستان را به عهده داشت.

بر اساس حکم رییس جمهور غنی، وزارت دولت در امور پارلمانی این کشور توظیف شده تا هرچه زودتر این افراد را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس نمایندگان افغانستان معرفی کند.

این ادارۀ همچنین افزوده که مجیب‌الرحمان کریمی، سرپرست پیشین وزارت احیا و انکشاف دهات از سوی آقای غنی به عنوان مشاور ارشد رییس جمهور در امور انکشافی و زیربنا تعیین شده است.

حکومت افغانستان در حالی از تعیین افراد جدید در رهبری نهادهای امنیتی و دفاعی این کشور خبر داد که در حال حاضر در بیشتر از ۲۰ ولایت این کشور جنگ میان نظامیان افغان و طالبان جریان دارد.

بر اساس معلومات مقام‌های افغان در روزهای اخیر چندین ولسوالی میان نظامیان افغان و طالبان دست به دست شده و نیز نیروهای امنیتی از مرکز برخی ولسوالی‌ها عقب‌نشینی کرده اند.

پیش از این اسدالله خالد، رهبری وزارت دفاع افغانستان را به عهده داشت.

XS
SM
MD
LG