لینک های دسترسی

Breaking News

هیات حکومت بررسی‌‌ حادثۀ بهسود را آغاز کرد – مقام‌ها


شورای امنیت ملی افغانستان می‌گوید که یک هیات با صلاحیت حکومتی برای بررسی رویداد ولسوالی بهسود میدان وردک به این ولسوالی رسیده است.

این شورا روز سه شنبه دوم فبروری (۱۴ دلو) با نشر خبرنامه‌ای گفت که ریاست این هیات را جنرال عبادالله عباد، معاون دفتر این شورا به عهده دارد.

مقام‌های محلی ولایت میدان وردک گفته اند که اعضای این هیات تا اکنون با مقام‌های امنیتی و مسوولان محلی این ولایت دیدار و گفتگو داشته و امروز نیز با باشندگان محل و بزرگان قومی صحبت خواهند کرد.

عبدالرحمن طارق، والی میدان وردک به صدای امریکا گفت: "کار هیات جریان دارد و در حال بررسی است ...با تکمیل این بررسی‌ها، هیات تمام یافته‌های خود را با رسانه‌ها شریک می‌کند."

احمد جعفری، یکی از اعضای شورای ولایتی میدان وردک که عضویت این هیات را دارد، به صدای امریکا گفت: "دید و بازدید اول با نظامیان است و پس از آن نظریات و شکایات مردم نیز در خصوص این قضیه بررسی می‌شود."

وزارت داخلۀ افغانستان به تاریخ ۳۰ جنوری گفت که در نتیجۀ درگیری میان نیروهای پولیس و افراد مسلح غیرمسوول در ولسوالی بهسود این ولایت، نه تن از افراد وابسته به علی‌پور کشته و ۱۶ تن دیگر، به شمول نیروهای امنیتی زخمی شدند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت با فرستادن پیامی به خبرنگاران گفت که قوماندان امنیهٔ میدان وردک از چند روز به این‌سو برای تحکیم پوسته‌های نیروهای امنیتی و معرفی قوماندانان پولیس ولسوالی‌های حصه اول و دوم بهسود به محل رفته بود که با ممانعت افراد وابسته به علی‌پور و گلوله‌باری آنان بر نیروهای امنیتی مواجه شده است.

اما باشندگان محل این گفته‌های سخنگوی وزارت داخله را رد می‌کنند و می‌گویند که تمامی قربانیان این رویداد، معترضانی بودند که پس از به خشونت کشیده شدن اعتراض‌ها، در نتیجۀ گلوله‌باری نیروهای امنیتی مستقر در ولسوالی حصه اول بهسود، کشته شدند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG