لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله: محوریت دولت در نشست مسکو نباید نادیده گرفته شود


در آستانه‌ی برگزاری نشست مسکو در باره صلح افغانستان، رئیس اجرایی حکومت می‌گوید که قشر سیاسی حق گفتگو با طالبان را دارند و اما نباید محوریت دولت افغانستان در چنین نشست‌ها نادیده گرفته شود.

قرار است نشست مسکو با حضور سیاست مداران افغان و نمایندگان طالبان، فردا در روسیه آغاز شود، که به گفته آقای عبدالله این نشست توسط برخی ساکنان افغان در روسیه برگزار خواهد شد.

آقای عبدالله، امروز دوشنبه (۱۵دلو) در دیدار با مسوولان رسانه‌ها گفت، در صورتی‌که محوریت دولت در چنین نشست‌ها نادیده گرفته شود، "لجاجت" طالبان بیشتر خواهد شد.

رئیس اجرایی، درباره عدم حضور نماینده دولت افغانستان در این نشست گفت: " ما ترجیح دادیم که این نشست به گونه‌ی دیگر برگزار شود؛ اما با آن هم اگر روزنه‌ی برای تأمین صلح در افغانستان به میان آید یک اقدام نیک است و بدبین اشتراک سیاسیون افغان در این نشست نیستم."

آقای عبدالله می‌پذیرد که حکومت نتوانسته است از اجماع ملی درباره صلح افغانستان نمایندگی درست کند و همین مشکل سبب پراکنده‌گی در این روند شده است.

او گفت: "ما مسوولان حکومت نتوانستیم از اجماع ملی صلح در میان اکثریت مردم افغانستان به شمول قشر سیاسی و جامعه مدنی نماینده‌گی کنیم...اگر پروسه صلح مطرح میشود، فکر می‌کنیم که یک موضوع شخصی است و مشوره های هم که در این باره صورت گرفته، دوام دار نبوده و این سبب پراکنده‌گی شده است."

در همین حال، رئیس اجرایی حکومت گفت که با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان " دنیا به آخر " نخواهد رسید.

به گفته او ادامه همکاری های ایالات متحده امریکا به نفع خود امریکا نیز است و این کشور به کمک‌هایش در افغانستان ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG