لینک های دسترسی

Breaking News

سیمین بارکزی در شفاخانه بسر میبرد


سیمین بارکزی در شفاخانه بسر میبرد
سیمین بارکزی در شفاخانه بسر میبرد

خانم سیمین بارکزی نماینده سلب اعتماد شده مردم ولایت هرات، دومین شب اعتصاب خویش را در شفاخانه سردار محمد داود خان که به شفاخانه چهار صد بستر نیز شهر ت دارد ، سپری نمود. به قول منابع رادیو آشنا صدای امریکا تا حوالی صبح روز شنبه، خانم بارکزی به اعتصاب خویش ادامه داده، که به این ترتیب اعتصاب وی وارد چهاده همین روز گردیده است .

مسولین شفاخانه نظامی سردار محمد داود خان، به رسانه ها اجازه عیادت از خانم بارکزی را نمی دهند .

ثریا دلیل وزیر صحت عامه افغانستان قبل از ظهر روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت : وضعیت فعلی خانم سیمین بارکزی قابل نگرانی نمی باشد، وی تحت مراقبت جدی داکتران شفاخانه چهار صد بستر قرار دارد.

مسوولین امنیتی افغان نیز گفته اند، خانم بارکزی در وضعیت خوب قرار دارد ، و دلیل انتقال وی به شفاخانه مصونیت جانی وی می باشد.

اما اجمل سهیل رهبر حزب لیبرال ، کسیکه به حمایت از خانم بارکزی دست به اعتصاب زده بود ، میگوید : آخرین تماس که با خانم بارکزی داشت ساعت یازده شب گذشته بود که با استفاده از نسخه داکتر، نوشته بود که به اعتصاب خویش ادامه میدهد و اما از آن هراس دارد که داکتران برایش ادویه بیهوشی زرق کنند.

اجمل سهیل و یک عده از فعالان جامعه مدنی و اعضای ایتلاف حمایت از قانون ولسی جرگه قرار است شام شنبه، در محل خیمه سیمین بارکزی تابوتی را دفن و بر سر آن شمع را روشن نمایند.

خانم سیمین بارکزی که شب پانزدهم اعتصاب خویش را در شفاخانه نظامی سردار محمد داود خان سپری خواهد کرد، خواهان فرمان رسمی ریس جمهور افغانستان جهت رسیده گی به دوسیه انتخابات پارلمانی سال ۱۳۸۹ هجری شمسی می باشد.

XS
SM
MD
LG