لینک های دسترسی

Breaking News

صدها کشته و زخمی در جنگ داعش و طالب


مقام‌های محلی در ولایت جوزجان از "کشته و زخمی شدن سه صد نفر" از جنگجویان گروه‌های داعش و طالبان در جریان درگیری‌ میان این دو گروه در مربوطات آن ولایت خبر داده اند.

محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان، به صدای امریکا گفت "در جریان دو هفته درگیری‌ها بین دو گروه طالبان و داعشیان در روستای مغول ولسوالی درزآب این ولایت، دست کم سه‌صد تن افراد دو طرف کشته و زخمی شده اند".

آقای غفوری اما رقم دقیق تلفات دو جناح درگیر را مشخص نساخت. اما طالبان گفته است که جنگجویان آن گروه در این درگیری ها بیش از صد تندرو داعش را کشته و ده ها داعشی دیگر را زخمی کرده اند.

طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که از میان برداشتن "فتنۀ" داعش موقف "شرعی" آن گروه بوده و ریشه کن ساختن این گروه همسو با منافع ملی افغانستان است.

مقام‌های محلی جوزجان همچنان گفته اند که طیاره های ماموریت حمایت قاطع ناتو روز گذشته مواضع تندروان داعش را در روستای مغول و سردرۀ ولسوالی درزآب بمبارد کرده اند.

اما طالبان در اعلامیۀ خود با ادعا کرده اند که طیاره های نظامیان خارجی مواضع داعش نه بلکه سنگرهای طالبان را بمبارد کرده اند تا "جلو محو شدن داعش را بگیرند".

درگیری های طالبان و تندروان داعش در شمال افغانستان در هفته های اخیر بیشتر شده است.

هفتۀ گذشته حملۀ انتحاری مهاجم داعش بر محفل ختم قرآن در منزل "قاری شیر محمد غضنفر" یکی از فرماندهان محلی طالبان در ولسوالی صیاد ولایت سرپل سبب کشته شدن ۲۰ نفر به شمول پنج عضو طالبان شد.

XS
SM
MD
LG