لینک های دسترسی

Breaking News

مقام ها: عملیات شش ماهه ضد داعش در ننگرهار موفق بود


مقام‌ ها در ولایت ننگرهار عملیات شش ماهه ضد داعش را که نظامیان افغان انجام داده اند، پر دستاورد خوانده می گویند که اکثر مناطق آن ولایت از وجود جنگجویان آن گروه پاکسازی شده است.

این عملیات به رهبری نیرو های کماندوی افغان و همکاری نیرو های هوایی ماموریت حمایت قاطع، حدود شش ماه پیش در ولسوالی‌ های پچیرواگام و چپرهار ولایت ننگرهار آغاز شد.

این عملیات پس از آن راه اندازی شد که گروه داعش در منطقه استراتیژیک توره بوره تحرکات خود را آغاز کرد و با مردم محل درگیر شد.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت که این عملیات شب اول سال نو میلادی پایان یافت.

خوگیانی افزود: "در این عملیات ۹۹ داعشی کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده است. برخی از اعضای داعش بازداشت گردیده و تمام روستا های پچیرواگام به شمول توره بوره و دره سلیمانخیل از داعش پاکسازی شده است."

مقام‌ های افغان می‌ گویند که در تازه‌ ترین مورد، تلفاتی سنگینی به داعش در ولسوالی ده بالا نیز وارد شده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در اعلامیه‌ یی گفته است در نتیجه عملیات ویژه نیرو های کوماندوی اردوی افغان که روز دوشنبه در روستا های ثبای قلعه و انگور قلعه ولسوالی ده بالای ننگرهار انجام شد، ۶۰ داعشی کشته و ۱۸ تن دیگر آنان زخمی شد.

وزیری همچنین کشته شدن یک غیر نظامی افغان و زخمی شدن ده تن دیگر را تایید کرد.

در همین حال، عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار افزود که هم اکنون کم از کم ۳۰۰ تن از نیروی مردمی در پچیرواگام مسؤولیت تامین امنیت مناطق را به دوش داشته و دولت آنها را اکمال می‌ کند.

محمد نعیم، باشنده دره الف خیل از بیم داعش منطقه را ترک گفته است و در حال حاضر در نزدیکی مقر ولسوالی پچیرواگام زندگی می‌کند.

او می گوید که اکنون امنیت در آن منطقه بهتر شده است.

در حال حاضر، داعش در پچیرواگام و چپرهار تحرکات ندارد و جنگجویان این گروه پس از شکست در آن ولسوالی ها، به درههای ولسوالی همجوار آن (خوگیانی) متواری شدند که در آنجا نیز با مقاومت شدید نیرو های افغان مواجه گردیدند.

به گفته مقام های افغان، بسیاری جنگجویان داعش اکنون در کوه های خوگیانی مخفی شده اند.

XS
SM
MD
LG