لینک های دسترسی

Breaking News

غنی: حکومت به تنهایی قادر به مبارزه با فساد نیست، مردم کمک کنند


رئیس جمهوری افغانستان، در نشستی به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد اداری گفت که حکومت برای خشکاندن ریشه‌های فساد اداری، اراده جدی دارد.

محمد اشرف غنی، در نشستی که امروز یک‌شنبه (۱۸قوس) در ارگ برگزار شده بود گفت که حکومت افغانستان، به تنهایی قادر به این کار نیست و از اقشار جامعه، به ویژه عالمان دین، زنان، جوانان و نیز رسانه‌ها خواست تا در این راستا حکومت را همکاری کنند.

آقای غنی افزود:" قیمت فساد را کی میپردازد؟ در گذشته کانکور یک نمونه واضح فساد بود، ده‌ها جوان خود را انتحار کردند، هزاران جوان به دلیل فساد اداری در پروسه کانکور نا امید شدند پس قیمت همه‌ی این بی عدالتی و فساد را معلوم دار که "اولاد غریب" می‌پردازد".

آقای غنی، همچنان گفت که تلاش‌های زیادی برای جلوگیری از فساد و تطبیق قانون در این کشور صورت گرفته اما نیاز است تا اصلاحات بیشتر صورت گیرد.

در همین حال، معاون دوم ریاست جمهوری در این نشست، پایین بودن ظرفیت در اداره‌های حکومتی و پایین بودن سطح آگاهی مردم را از عوامل ادامه فساد اداری در افغانستان دانست.

سرور دانش، از نهادهای جهانی خواست تا به جای انتقاد و نشر گزارش‌ها، حکومت افغانستان را در امر مبارزه با فساد اداری همکاری کنند.

در این نشست، سفیر امریکا در کابل گفت که مردم افغانستان از ادامه فساد اداری در این کشور رنج میبرند و ادامه این وضعیت سبب بی اعتمادی مردم از حکومت خواهد شد.

آقای جان بس، هر چند گفت که کارهای زیادی برای مبارزه با فساد اداری صورت گرفته اما نیاز است تا در این مورد توجه بیشتر صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG