لینک های دسترسی

Breaking News

پنج پناهجوی افغان به شمول سه کودک در مسیر اروپا غرق شد


ترکیه توافق کرده است که مسیر عبور پناهجویان را به اروپا مسدود کند.
ترکیه توافق کرده است که مسیر عبور پناهجویان را به اروپا مسدود کند.

پنج پناهجوی افغان به شمول دو کودک و یک نوزاد شش ماهه شب گذشته در مسیر سفر به اروپا غرق شدند. گزارش شده است که قایق حامل این پناهجویان – عمدتاً افغان‌ها-به دلیل هوای خراب و توفانی در دریای اژه میان ترکیه و یونان دچار سانحه شده است.

محافظان ساحلی و کارمندان نجات به خبرگزاری رویترز گفته اند که نُه پناهجوی دیگر از این رویداد زنده نجات داده شده اند.

یکی از محافظان ساحلی به خبرگزاری رویترز گفت کهیکی از سرنشینان قایق حامل پناهجویان افغان که عازم جزیرۀ لسبوس یونان بودند، توانسته بود که تا نزدیکی ساحل شنا کند اما در جریان کمکهای اولیه برای کشیدن آب از شش هایش تلف شد.

ترکیه روز دوشنبه با اتحادیۀ اروپایی توافق کرد که در بدل دریافت میلیاردها یورو، مسیر حرکت پناهجویان را به سمت اروپا مسدود کند، با اینحال در شمار پناهجویانی که سفر پرخطر به سمت اروپا را در پیش می گیرند، کاهشی رونما نشده است.

اولکن بوسکر وزیر دولت ترکیه در امور اتحادیۀ اروپایی گفته است که آن عده پناهجویان غیرقانونی که قبلاً به یونان رسیده اند شامل این معامله نمی شود. آقای بوسکر به خبرگزاری دولتی ترکیه گفته است که پناهجویان باید بدانند که "دیگر به اروپا رفته نمی توانند و دیگر امیدی در آنجا نیست".

سازمان بین المللی مهاجرت گزارش داده است که بیش از ۱۳۰ هزار نفر از آغاز سال روان تا حال از طریق ترکیه به اروپا رسیده اند و ۳۵۰ پناهجو در سفر پرخطر دریایی غرق شده اند.

بیش از ۳۵ هزار پناهجو هم اکنون در مناطق مرزی میان یونان و مقدونیه گیرمانده اند، زیرا اتحادیۀ اروپایی تلاش دارد تا مسیر پناهجویان را که حوزۀ بالقان وارد اروپا می شوند، نیز مسدود سازد.

XS
SM
MD
LG