لینک های دسترسی

Breaking News

پناهجویان افغان در اندونیزیا تظاهرات کردند


صدها پناهجوی افغان مقیم اندونیزیا روز دوشنبه ۱۵ نومبر (۲۴ عقرب) در برابر دفتر کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در شهر جاکارتا تجمع کرده و خواستار تسریع روند اسکان مجدد شان شدند.

معترضان شعار های "خانواده‌های مان در خطر اند، لطفاً هم اکنون اقدام کنید" و "پناهجویان را اسکان مجدد داده و زندگی شان را نجات دهید" را حمل می‌کردند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که شماری از این پناهجویان از یک دهه به اینسو در اندونیزیا به سر می‌برند.

صفیه سعید یکی از این پناهجویان افغان که از سال ۲۰۱۱ به اینسو در اندونیزیا به سر می‌برد به اسوشیتدپرس گفت: "بیمار شده‌ایم، از چرت و تشویش زیاد بیمار شده‌ایم. گاهی اوقات می‌خواهم که خودکشی کنم. کودکانم را می‌بینم که آینده ندارند، هیچ چیزی ندارند."

اندونیزیا کنوانسیون پناهجویان ملل متحد را امضا نکرده است و حکومت آن کشور به پناهجویان اجازۀ کار، آموزش در مکاتب و درمان در شفاخانه‌های دولتی آن کشور را نمی‌دهد.

حسن عبدالله، یکی دیگر از پناهجویان به خبرگزاری اسوشتیدپرس گفت که کسانی در میان معترضان است که از سال ۲۰۱۱ به اینسو بدون دسترسی به ابتدایی‌ترین حقوق بشری در اندونیزیا منتظر اسکان مجدد به کشور سوم اند.

در دسمبر ۲۰۲۰ حدود ۱۴ هزار پناهجو از ۵۰ کشور جهان در اندونیزیا وجود داشت که بیشتر آنان شهروندان افغانستان بودند.

اکثر این پناهجویان خود را به اندونیزیا رسانده اند تا از آنجا عازم آسترالیا شوند. اما از سال ۲۰۱۳ به اینسو مقام‌های آسترالیایی قایق‌های حامل پناهجویان را دوباره به آب‌های اندونیزیا مسترد کرده و به آنان اجازۀ ورود به قلمرو آسترالیا را نمی‌دهند.

XS
SM
MD
LG