لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: شمار بیجاشدگان در جهان از مرز ۸۴ میلیون نفر گذشت


کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گفته است که شمار کسانیکه در سرتاسر جهان مجبور به ترک خانه و ساحات اصلی شان شده اند، در نیمۀ نخست سال روان به بیش از ۸۴ میلیون نفر افزایش یافته است.

بر اساس این آمار که روز پنجشنبه ۱۱ نومبر (۲۰ عقرب) ارایه شد، بیشتر این افراد به دلیل جنگ در داخل کشورهای شان بیجا شده اند. آمار ملل متحد نشان می‌دهد که در پایان سال ۲۰۲۰ شمار بیجاشدگان در جهان به ۸۲.۴ میلیون نفر می‌رسید.

افغانستان، کانگو، ایتیوپیا، موزمبیق، میانمار، سودان جنوبی و کشورهای ساحل غربی افریقا از جمله کشورهایی خوانده شده اند که شاهد افزایش شمار بیجاشدگان داخلی و مهاجرت بوده اند.

فلیپو گراندی، رییس کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان با نشر بیانیه‌ای گفت: "جامعۀ جهانی در جلوگیری از خشونت، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر که عامل راندن مردم از خانه‌ها و مناطق اصلی شان است، ناکام است."

به گفتۀ این مقام ملل متحد، افزون بر این، تاثیرات تغییر اقلیم به ویژه خشکسالی و آفات طبیعی در اکثر بخش‌های جهان سبب بیجاشدن اجباری اجتماعات آسیب‌پذیر شده است.

بر بنیاد گزارش کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، در شش ماه نخست سال روان در شمار مهاجرین در جهان ۱۷۲ هزار و در شمار پناهجویان ۲۳۷ هزار نفر افزایش آمده است.

در بیانیۀ آقای گرندی آمده است در نیمۀ نخست سال روان میلادی حدود ۱.۱ بیجا شدۀ داخلی در سرتاسر جهان به مناطق اصلی شان باز گشته اند.

کمیشنری عالی ملل متحد گفته است که این آمار از ۳۳ کشوری که به خاطر وضعیت بیجاشدگان و مهاجرت زیر نظر اند، به دست آمده است. به گفتۀ این نهاد، آمار ارایه شده از سوی حکومت‌ها، کارمندان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی تهیه شده است.

XS
SM
MD
LG