لینک های دسترسی

Breaking News

سخنگوی قوای مسلح افغانستان: سربازان ما به پاکستان پناه نبرده اند


عکس از آرشیف
عکس از آرشیف

پس از آن که اردوی پاکستان از پناه بردن ۴۶ تن از نیروهای افغان به آن کشور خبر داد، سخنگوی قوای مسلح افغانستان این ادعا را رد کرد.

جنرال اجمل عمر شینواری، سخنگوی قوای مسلح افغانستان گفت: "این موضوع واقعیت ندارد که پرسونل نظامی ما به کدام مملکت دیگری پناه برده باشد، باز به پاکستان و تماماً حساسیتی که در مقابل پاکستان تمام مردم افغانستان دارد و به طور خاص نظامیان دارند برای همگان هویدا است."

پیش از این اردوی پاکستان گفته بود که این نیروهای افغان پس از آن به پاکستان پناه‌بردند که مواضع شان در کنترول گروه طالبان درآمد.

اردوی پاکستان امروز ۲۵ جولای (چهارم اسد) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این نیروها‌ی افغان شب یک‌شنبه پس از تصدیق مقامات افغان، از گذرگاه مرزی چترال وارد پاکستان شدند.

در اعلامیه آمده است که بر اساس مقررات نظامی، به نیروهای افغان غذا، سرپناه و مراقبت‌های صحی فراهم شده است.

در این حال، منصور احمد خان، سفیر پاکستان در افغانستان در یک تویت نوشته است که این سربازان افغان به گونهٔ مصوون به افغانستان برگشتانده می‌شوند.

در اعلامیه اردوی پاکستان آمده است که در اوایل ماه جاری نیز ۳۵ تن از نیروهای افغان به پاکستان پناه برده بودند که پس از طی مراحل دوباره به افغانستان برگشتانده شدند.

این در حالی است که روابط میان افغانستان و پاکستان به شدت پرتنش شده و در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است.

افغانستان پس از اختطاف و شکنجهٔ دختر سفیر این کشور در اسلام‌آباد، سفیر و دپلومات‌های ارشد خویش را از این کشور بیرون کرد.

پیش از این، صدها تن از سربازان اردو و مقامات ملکی افغان به تاجیکستان پناه برده بودند.

در حالی که گروه طالبان حملات شان را در مقابل نیروهای افغان تشدید بخشیده اند، اردوی ایالات متحده گفته است که به حمایت از نیروهای افغان حملات هوایی را بر گروه طالبان و سایر گروه های دهشت افگن ادامه خواهد داد.

پیش از این، محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان گفته بود که سه تا شش ماه آینده "شرایط سخت" خواهد بود. او گفته است که "یک پلان فوری" ترتیب کرده تا وضعیت جنگ را افغانستان تغییر دهد.

XS
SM
MD
LG