لینک های دسترسی

Breaking News

مخترع جوان افغان میخواهد زندگی معیوبین را بهبود بخشد


محمد سعید، مخترع و شاگرد مکتب تکنالوژی نوو
محمد سعید، مخترع و شاگرد مکتب تکنالوژی نوو

جنگ در افغانستان باعث تلفات و صدمات زیاد روحی و فزیکی در میان افغان شده است، به خصوص اطفال معیوب افغانستان که با از دست دادن یکی از اعضای بدن شان، دچار مشکلات و افسردگی روحی و روانی میگردند. اما برخی از این کودکان، توانایی خارق العاده ای را برای مبارزه با این مشکلات از خود تبارز میدهند.

یک مخترع جوان افغان، با آن که راه نمیرود، ذهنش مانند یک کمپیوتر کار میکند. محمد سعید با استفاده از ذکاوت اش اختراعی کرده که میتواند زندگی سایرین را در چوکی چرخدار آسانتر سازد. مکتب تکنالوژی نوو که مسوول آن سعید اریدا است برای وی این فرصت را میسر ساخت.

مخترع افغان که میخواهد زنده گی معیوبین را آسانتر بسازد
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:48 0:00

سعید اولین یونیورسل آرم یا پطنوسی که به چوکی چرخدار نصب میشود، به کمک ماشین چاپ تری دی ساخته است. وی همچنان ترای پاد مخصوص کمره و چراغ شب هنگام را برای چوکی چرخدار ساخته است.

سعید در حومه شهر باستن، در منطقه کمبریج که موسسۀ معروف تحصیلی ام آی تی یا انستیتوت تکنالوژی ماساچوست در آن موقعیت دارد، زندگی میکند. سعید با خواندن کتابی درمورد زندگی گاندی تحت تاثیر قرار گرفت و خودش درباره زندگی گاندی کتاب نوشته است. این مخترع افغان مصمم است تا با ابتکارش به کمک چاپ سه ضلعی یا تیری دی، به افرادی مانند خودش در چوکی چرخدار کمک کند.

محمد سعید با رئیس جمهور اوباما در قصر سفید
محمد سعید با رئیس جمهور اوباما در قصر سفید

با اختراع خود، سعید از طریق مکتب تخنیکی نوو به قصر سفید دعوت شد و در نمایشگاه علمی سالانه شرکت نمود که در آنجا رئیس جمهور اوباما شخصآ وی را پذیرفت و در چوکی چرخدار این اختراع وی را نیز امتحان کرد. رئیس جمهور ایالات متحده در این دیدار، برای سعید آرزوی موفقیت نمود.

محمد سعید با روحیه عالی و شجاعانه به آینده و به سمت اهدافش مینگرد. سعید خلاق است و استعداد خارق العاده یی دارد و مصمم است تا با مشکلات زنده گی مبارزه کند.

در حالی که سعید کشورش افغانستان را فراموش نکرده است، درباره معیوبین و خصوص کودکان و نوجوانان معلول و معیوب فکر میکند. سعید میخواهد با این ابتکارش بتواند روزنه امید را تا حدی به روی آنها بگشاید.

XS
SM
MD
LG