لینک های دسترسی

Breaking News
بلاگ زنده
بلاگ زنده

آنچه که گذشت - پوشش لحظه به لحظۀ انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

تازه‌ترین خبرها و گزارش‌ها از انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان ۱۳۹۸ افغانستان را در اینجا دنبال کنید.

سفارت امریکا به مردم افغانستان مبارک‌باد گفت

سفارت امریکا در کابل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به مردم افغانستان مبارک‌باد گفته است. این سفارت در پیامی، از تمامی جناح‌ها تقاضا کرده که تا روشن شدن نتایج انتخابات آرامش خود را حفظ کرده و به تعهدات خود در برابر اصول و قوانین افغانستان پابند بمانند. در اعلامیه آمده است: "حالا باید با حوصله‌مندی منتظر تثبیت نتایج باشیم – روند دموکراتیک همین امروز به پایان نمی‌رسد!"

امنیت ملی: از ده‌ها حمله به مراکز انتخاباتی جلوگیری کردیم

ریاست امنیت ملی افغانستان گفته است ظرف ۷۲ ساعت گذشته از ده‌ها حمله به مراکز رای‌دهی جلوگیری کرده است. در اعلامیه‌ای که امنیت ملی افغانستان منتشر کرده آمده است که ۱۶ عملیات در کابل و نواحی اطراف آن و ۱۳ عملیات دیگر در ولایات لوگر، غزنی، ننگرهار، بلخ، هرات، کنر، هلمند و خوست راه‌اندازی کرده اند. امنیت ملی گفته که در این عملیات‌ها، ۳۴ نفر از شورشیان مسلح کشته، ۱۴ نفر زخمی و ۴ نفر دیگر نیز بازداشت شده اند.

با این حال، مقامات امنیتی گفته اند که ۶۸ حمله در جریان روز انتخابات در ولایات مختلف صورت گرفته که در آن ۲ پولیس کشته و ۳۸ غیرنظامی زخمی شده اند.

روند شمار آرای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ولایات بلخ و هرات آغاز شد.

فرصت ۴۸ ساعته برای ثبت شکایات

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرده است که رای‌دهندگان ۴۸ ساعت فرصت دارند تا شکایات خود را در مورد تخطی‌های انتخاباتی به این کمیسیون ثبت کنند.

ادامۀ مطلب

XS
SM
MD
LG