لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ: رقابت کرکت با پاکستان تاهنوز لغو نشده است


آرشیف: بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان
آرشیف: بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان

ریاست جمهوری افغانستان می گوید که خواهان جزییات در بارۀ رقابت های کرکت با تیم ملی پاکستان از بورد کرکت افغانستان و حضرت عمرزاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان خواهد شد.

نجیب آزاد، معاون سخنگوی رئیس جمهور افغانستان در صحبتی با رادیوآشنا گفت "رقابت کرکت میان دو کشور تاهنوز لغو نشده و ما جزییات را از بورد کرکت و سفیر افغانستان در اسلام آباد خواهیم خواست و بعد با در نظر داشت عکس العمل مردم در این رابطه تصمیم گرفته خواهد شد."

روسای بورد های کرکت افغانستان و پاکستان روز شنبه اعلام کردند که قرار است دو بازی ۲۰ اووره میان دو تیم در کابل و پاکستان انجام شود و با انجام رقابت های دوجانبه، پاکستان در عرصۀ کرکت با افغانستان سایر کمک ها را نیز انجام خواهد داد.

با نشر این خبر، افغان ها در رسانه های اجتماعی به ویژه فیسبوک این تصمیم را نکوهش کرده و از بورد کرکت افغانستان خواستند تا این رقابت ها را لغو کند.

عاطف مشعل رئیس بورد کرکت افغانستان
عاطف مشعل رئیس بورد کرکت افغانستان

بادرنظر داشت انتقادات شدید مردم در رسانه های اجتماعی، عاطف مشعل، رئیس بورد کرکت افغانستان گفت "هیچ توافقی با پاکستان صورت نگرفته و با درنظر داشت خواست مردم در این رابطه تصمیم خواهیم گرفت."

پیش از این، حضرت عمر زاخیلوال در صفحۀ فیسبوک رسمی خود رقابت کرکت میان تیم های ملی افغانستان و پاکستان را یک دست آورد عنوان کرد اما پس از انتقادات شدید مردم، آن را از صفحۀ فیسبوک خود پاک کرد.

اگر از یکسو منتقدین رقابت میان افغانستان و پاکستان وجود دارند، اما هواداران این رقابت هم کم رنگ نیستند.

منتقدین می گویند که پاکستان در جنگ داخلی افغانستان دخیل است و باید رقابت کرکت با آن کشور انجام نشود؛ اما، هواداران این رقابت می گویند که ورزش جدا و سیاست جدا است و نباید این دو باهمدیگر یکجا گردند.

این درحالیست که هند نیز روز دوشنبه اعلام کرد تا زمانی که دهشت افگنی فرامرزی توقف نیابد، هیچ گونه رقابت دوجانبه کرکت را با پاکستان انجام نخواهد داد.

گزارش: جعفر هاند صدای امریکا

ترجمه: قدیر مشرف صدای امریکا

XS
SM
MD
LG