لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان گام دیگر به جام جهانی کریکت ۲۰۱۶ نزدیک شد


شهزاد بازیکن برتر این رقابت شناخته شد
شهزاد بازیکن برتر این رقابت شناخته شد

افغانستان در رقابت های راهیابی به جام جهانی ۲۰ اوورۀ کرکت که قرار است در سال ۲۰۱۶ در هند برگزار شود، سکاتلند را نیز شکست داد.

با این پیروزی که سومین برد پیهم افغانستان در این رقابت ها می باشد، تیم افغانستان توانسته است صدرنشین جدول در گروه خود باشد.

در بازی میان تیم های افغانستان و سکاتلند که در میدان ایدنبرگ صورت گرفت، افغانستان قرعه را برد و ابتدا به بیتینگ آغاز کرد.

هرچند نوروز منگل بازیکن خط نخست بیتینگ افغانستان بدون کسب کردن دوش از میدان بیرون شد، شهزاد محمدی توانست با کسب ۷۵ دوش نقش اساسی را در تعیین هدف ۲۱۱ دوش برای تیم رقیب بازی کند.

نجیب زدران با کسب ۳۷ دوش، اصغر ستانکزی کپتان تیم ملی کریکت افغانستان با کسب ۳۴ دوش، محمد نبی با کسب ۳۳ دوش، سمیع الله شینواری با کسب ۱۹ دوش و شفیق الله شفق با کسب ۶ دوش توانستند هدف دشواری را برای سکاتلند تعیین کنند.

سکاتلند در ۱۹.۲ اوور تمام بازیکنان خود را از دست داد و با کسب ۱۷۳ دوش بازی را به افغانستان واگذار کرد. افغانستان این بازی را با تفاوت ۳۷ دوش از آن خود کرد.

در بخش بالنگ، محمد نبی و حمید حسن هر کدام سه سه بازیکن، میرویس اشرف دو بازیکن و دولت زدران یک بازیکن اسکاتلند را از میدان بیرون کردند.

افغانستان در سلسلۀ این رقابتها، هالند و امارات متحدۀ عربی را نیز شکست داده است.

ریکاردها

تیم ملی کریکت افغانستان برای بار نخست توانسته است در یک بازی ۲۰ اورره ۲۱۰ دوش را پوره کند.

اینک تیم افغانستان به صفت دومین کشوری نام خود را در شورای جهانی کریکت ثبت کرده است که در یک بازی ۲۰ اووره بیش از ۲۰۰ دوش را انجام داده است.

پیش از این آیرلند کشور دیگر درجه دوم در شورای جهانی کریکت توانسته بود در یک بازی ۲۰ اووره بیش از ۲۰۰ دوش را انجام دهد.

ریکارد دوم این بازی را بازهم شهزاد و ستانکزی با انجام ۱۰۰ دوش ثبت کردند. این دو نخستین بازیکنان افغان اند که توانستند در چنین رقابتی بیش از ۱۰۰ دوش انجام دهند.

قرار است افغانستان در چهارمین رقابت این سلسله، روز دو شنبه ۱۳ جولای به مصاف کینیا برود.

XS
SM
MD
LG