لینک های دسترسی

Breaking News

تیم افغانستان - دو قهرمانی در دو هفته


تیم ملی کرکت افغانستان، در مسابقات بین القاروی، تیم امارات متحدۀ عرب را شکست داد و جام قهرمانی این رقابت ها را به دست آورد.

با آن که تیم امارات متحدۀ عرب در دور دوم بتینگ، آغاز خوبی داشت و طوری معلوم میشد که رقابت به سوی مساوی شدن به پیش میرود، اما راشد خان، بالر جوان افغان، این تصور را برهم زد و برای هم تیمان خود، پیروزی به ارمغان آورد.

راشد خان سه بازیکن تیم حریف را در دور نخست، و پنج بازیکن آن را در دور دوم از بازی حذف کرد که با این کارنامه اش، در پایان بازی، "مرد میدان" نیز برگزیده شد.

در بخش بتینگ، سه بازیکن افغان توانستند هر یک، صد دوش را تکمیل کنند. احسان الله جنت توانست بیشترین دوش ها را انجام بدهد و ۱۲۴ امتیاز کمایی کند؛ پس از او، اصغر ستانکزی کپتان تیم ۱۱۴ امتیاز، و رحمت شاه زرمتی ۱۰۳ امتیاز به دست آوردند.

این دومین باریست که تیم ملی افغانستان، جام قهرمانی رقابت های بین القاروی کرکت را به دست می آورد. پیش از این، افغانستان در سال ۲۰۱۳ به این مقام دست یافته بود.

این همچنان آخرین باری بود که تیم ملی کرکت افغانستان، به حیث تیم درجه دوی شورای بین المللی کرکت، در بازی های چهار روزه اشتراک ورزید. افغانستان اکنون عضویت کامل شورای بین المللی کرکت را به دست آورده و انتظار میرود که در آغاز سال آینده، برای انجام نخستین بازی مسابقۀ تیست یا پنج روزه، در برابر تیم زیمبابوی به میدان برود.

پیش از این بازی ها، تیم جوانان افغانستان در مسابقات جام آسیا، شکست فاحشی به تیم پاکستان وارد آورد و جام قهرمانی را حاصل کرد.

بازی های آینده

تیم ملی کرکت افغانستان به روز های پنجم، هفتم، و دهم همین ماه، با تیم آیرلند سه مسابقۀ بین المللی خواهد داشت. این بازی ها در ستدیوم شارجۀ امارات متحدۀ عرب برگزار خواهد شد که "هوم گراوند" یا ورزشگاه خودی تیم افغانستان محسوب میشود. پس از کسب عضویت شورای بین المللی کرکت، این نخستین سیریز یا سلسلۀ بازی ها میان افغانستان و آیرلند خواهد بود.

XS
SM
MD
LG