لینک های دسترسی

Breaking News

دعوت از تیم کرکت هند برای رقابت با افغانستان


بورد کرکت افغانستان از تیم کرکت هند می خواهد تا به افغانستان آمده و در یک رقابت دوستانه با هم مصاف بدهند.

پس از یک رقابت قوی در مقابل تیم آسترالیا، تیم کرکت افغانستان از هند دعوت خواهد کرد که در یک رقابت دوستانه میزبان افغانستان باشند.

عمر زاخیلوال، رئیس بورد کرکت افغانستان به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که با بورد کرکت هند در تماس است، تا بازیکنان هندی مهمان تیم کرکت در افغانستان باشند.

زاخیلوال گفته است که افغانستان منتظر پاسخ مثبت از جانب هند می باشد. او اضافه کرده است هر تیمی که به افغانستان بیاید بر کرکت افغانستان تاثیر مثبتی بر جا خواهد گذاشت.

نگرانی ها
در مورد افغانستان سؤتفاهمات زیادی وجود دارد، گفته می شود که تامین امنیت در افغانستان کار دشواری است، اما رئیس بورد کرکت افغانستان می گوید که تیم های خارجی می توانند خود را به گونۀ کامل در کابل مصؤون احساس کنند و هر تیمی که بخواهد در افغانستان بازی کند، امنیت کامل آن تامین خواهد شد.

بازیکنان تیم های کرکت خارجی ، به ویژه تیم هند در افغانستان دوستداران زیادی دارد. رئیس بورد کرکت افغانستان از هند خواسته است تا به بازی کنان افغان فرصت بازی در IPL یا لیگ برتر هند را فراهم سازد. او می گوید که در این موارد با بورد کرکت هند مباحثه دارد.

زاخیلوال ضمن قدرانی از تیم کرکت آسترالیا برای رقابت با افغانستان گفت که هر تیم خارجی که بخواهد در افغانستان رقابت کند، با تشویق زیاد علاقمندان این رشتۀ ورزشی روبرو خواهد شد.

پیامد های مثبت
رئیس بورد کرکت افغانستان گفت که بازیکنان جوان افغانستان مشکلات زیادی را دیده اند، خود آموخته اند و هیچ زمانی حمایت نشده اند، اما آنها آرزو های بزرگی دارند و می خواهند دستآورد های عالی داشته باشند.

به گفتۀ زاخیلوال حدود 80 تا 90 فیصد مردم افغانستان رقابت آنها را در مقابل آسترالیا از طریق تلویزیون ها و یا رادیوها دنبال کردند. به گفتۀ او بازی کرکت ملت افغان را متحد می سازد و این بازی پیام مثبتی را به جوانان افغان می رساند. او می افزاید که کرکت حامل پیام صلح بوده و بیش از یک بازی تلقی می شود.

رئیس بورد کرکت افغانستان معتقد است که از بازی با پاکستان و آسترالیا انگیزه ها و برداشت های مثبتی گرفته می شود.

به باور رئیس بورد کرکت افغانستان، اگر به بازی تیم کرکت افغانستان دیده شود، با آنکه برنده نشدند اما بازیکنان تیم افغانستان در مقابل فشار رقبای بین المللی ایستادگی نشان دادند که این امر بازتاب دهندۀ پیشرفت کرکت افغانستان است.

رقابت های آینده
افغانستان اکنون منتظر بازی های کپ جهانی مسابقات 20 اووره است، جاییکه بازیکنان افغان تلاش دارند بازی های خوبتری را به نمایش بگذارند.

تیم کرکت افغانستان پیش از آغاز کپ جهانی بازی های 20 اووره، به تاریخ 15 سپتمبر در کولمبو در مقابل تیم سریلانکا وبه تاریخ 17 سپتمبر در مقابل تیم کرکت وست اندیز مصاف خواهد داد.

همچنان در بازی های کپ جهانی 20 اووره تیم افغانستان در اولین بازی به تاریخ 19 سپتمبر در مقابل تیم هند که قهرمان این جام است و به تاریخ 21 سپتمبر در مقابل تیم بریتانیا به میدان خواهد رفت.
XS
SM
MD
LG