لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس کابل از امنیت شهر در روزهای عید اطمینان داد


در چند روز گذشته موارد انفجار بم های مقناطیسی در کابل افزایش یافته است
در چند روز گذشته موارد انفجار بم های مقناطیسی در کابل افزایش یافته است

قوماندان امنیه کابل گفته است که نیروهای امنیتی افغان در هماهنگی با یکدیگر پلان هایی را ترتیب داده اند تا در روزهای عید، جلو هرگونه تهدید مخالفان را بگیرند.

عبدالرحمان رحیمی روز پنجشنبه در صحبت با خبرنگاران در کابل گفت که ارگان های کشفی و امنیتی افغانستان معلوماتی را در مورد پلان مخالفان مسلح دولت برای انجام حملات در شبها و روزهای عید دریافت کرده اند.

آقای رحیمی گفت که دشمن در تلاش است تا فعالیتهای تخریبکارانۀ خود را چه از طریق ماین گذاری، راکت پراگنی و حملات انتحاری و تهاجمی به منظور ریختاندن خون مردم افغانستان انجام دهد.

قوماندان امنیۀ کابل گفت که قوای امنیتی در روزهای عید احضارات درجه یک داشته و در اطراف مساجد، محلات میله و تفریح، جاده های شهر و سایر محلات مزدحم عامه نیروهای امنیتی برای تامین امنیت مستقر خواهند شد تا مردم با خاطر آسوده عید را تجلیل کنند.

آقای رحیمی افزود که نیروهای امنیتی برای برطرف کردن خالیگاه های احتمالی کار می کند که مخالفان مسلح می توانند با استفاده از آن حملات شان را انجام دهند.

فرمانده ارشد پولیس کابل در حالی از تدابیر امنیتی حرف می زند که در چند روز گذشته موارد انفجار ماین های مقناطیسی یا به گفتۀ عوام بم های چسپی در مربوطات شهر کابل افزایش یافته است.

در تازه ترین مورد، صبح امروزدر اثر انفجار یک بم مقناطیسی که در بدنۀ موتر رنجر پولیس چسپانده شده بود، دو شهروند غیرنظامی زخمی شد.

پولیس کابل می گوید که در این رویداد به منسوبین امنیتی آسیبی نرسیده است، زیرا به گفتۀ مقام ها در هنگام انفجار بم، آنان از موتر پیاده شده بودند.

روز گذشته نیز بم دیگری در ساحۀ کمپنی شهر کابل بر موتر پولیس محلی منفجر شد که به گفتۀ شاهدان عینی این رویداد منجر به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر شد.

پیشتر از آن انفجار دیگر ماین در ساحۀ لب جر صورت گرفت که به گفتۀ مقام های پولیس هیچ گونه تلفاتی در پی نداشت.

دو روز پیش، شامگاه و هنگام افطار در نزدیکی پارک مال در شهرنو کابل دو انفجار پیهم صورت گرفت که در اثر آن دو نفر زخمی شد.

XS
SM
MD
LG