لینک های دسترسی

Breaking News

کاهش تجارت تا سی و پنج فیصد در افغانستان


پالایشگاه
پالایشگاه
اتاق تجارت و صنایع افغانستان میگوید که تجارت افغانستان در مقایسه با سال گذشته، سی و پنج فیصد کاهش یافته است. خان جان الکوزی معاون هیئت عامل اتاق های تجارت علت این کاهش را عدم حمایت دولت از سرمایه گذاران خواند.

اتاق تجارت و صنایع علت کاهش تجارت اضافه میکند که تا زمانیکه در قوانین تحول به میان نیاید و فساد اداری در افغانستان از بین نرود، فرمان رییس جمهور آن کشور در راستای حمایت از سرمایه گذار بی فایده خواهد بود.

افغانستان در حال حاضر به گفته این اتاق تنها در بخش مواد سوخت و تیل، نود فیصد انرا از کشور های دیگر وارد میکند. هزینه خرید مواد سوخت توسط این اداره سالانه حدود سه میلیارد دالر ذکر گردید.

در عین زمان، شرکت بین المللی کام ایل کار اعمار نخستین تصفیه خانه نفت خام را با همکاری شرکت آذربایجانی در بندر حیرتان آغاز کرد. این شرکت پنج سال پیش به گونه ابتدایی کار خود را آغاز نموده بود و حال طبق نظریات مسولین این شرکت، با اغاز به کار دو تصفیه خانه دیگر این شرکت در ۲۴ ساعت ۱۵۰۰۰ هزار تن نفت خام را اماده میسازد. زمری کامگار رییس شرکت بین المللی کام آیل می گوید با تکمیل شدن کار این تصفیه خانه ها ۳۰ در صد کل نیازمندی افغانستان به مواد سوخت برطرف خواهد شد.
نظری بر روند کاهش تجارت در افغانستان
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:17 0:00

ایجاد این تصفیه خانه نفت خام در افغانستان موثر ارزیابی گردیده است اما ادعای مسوولان مبنی بر برطرف ساختن احتیاجات توسط این تصفیه خانه ها را تنها گذشت زمان مشخص خواهد ساخت.
XS
SM
MD
LG