لینک های دسترسی

Breaking News

ارگ دستور تحقیق در باره سؤرفتار نظامیان را داد


آقای غنی گفت که قوای مسلح افغانستان مکلف به پابندی به قوانین ملی و بین المللی بشری است
آقای غنی گفت که قوای مسلح افغانستان مکلف به پابندی به قوانین ملی و بین المللی بشری است

رئیس جمهور افغانستان در تماس ویدیویی با مقامهای نظامی و امنیتی گفت که در جریان عملیات کندز، برخی شکایات در رابطه به برخورد نادرست و مردم آزاری از سوی شماری از منسوبین نیروهای امنیتی به وی رسیده است.

محمد اشرف غنی آزار و اذیت مردم و برخورد نادرست به آنان را خلاف قوانین نافذه کشور، قوانین بین المللی و دستورالعمل حقوق بشر و نیروهای امنیتی و دفاعی کشور خواند و به مقامهای امنیتی و نظامی دستور داد تا جلو این چنین سرپیچی ها و اعمال نادرست را بگیرند.

سید ظفر هاشمی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان عصر امروز در صحبت با رسانه ها گفت که رئیس جمهور غنی بر همه مقامهای نظامی و امنیتی تاکید کرد که به خاطر پیشرفت، حقوق بشری شهروندان نباید نقض شود.

رئیس جمهور افغانستان گفته است که یکی از تفاوت های عمده نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و افراد غیر مسوول این است که نیروهای امنیتی و دفاعی از قوانین نافذۀ کشور و قوانین و دستورالعمل های جهانی و بشردوستانه پیروی می کنند و به خاطر برخورد خوب شان در میان مردم شهرت نیک و فضای امن و باور را ایجاد می نمایند.

به دنبال تصرف دوبارۀ شهر کندز توسط نیروهای امنیتی و دفاعی افغان، ویدیویی در شبکه های اجتماعی نشر شد که شکنجۀ افراد را توسط اشخاصی نشان می دهد که یونیفورم نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را بر تن دارند.

هرچند صحت این ویدیو تایید نشده است و هنوز هم معلوم نیست که آیا افراد ملبس با یونیفورم قوای مسلح افغانستان، واقعاً سربازان افغان اند، اما از دیالوگ موجود در یکی از این ویدیو ها بر می آید که شاید پس از رویداد کندز ثبت شده باشد.

XS
SM
MD
LG