لینک های دسترسی

Breaking News

جلیل: برای جلوگیری از شیوع ویروس چینی در افغانستان تدابیر اتخاذ شده است


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که برای جلوگیری از شیوع ویروس جدید چینی که تا حال جان دو نفر را در چین گرفته و ده‌ها نفر دیگر را در چین، تایلند و جاپان بیمار کرده است، تدابیری را روی دست گرفته است.

نظام الدین جلیل، سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان امروز ۱۹ جنوری (۲۹ جدی) به صدای امریکا گفت که در قدم نخست در مورد این ویروس و چگونگی وقایه آن در میدان های هوایی این کشور معلومات فراهم خواهد شد.

آقای جلیل افزود که قرار است ریاست سرویلانس و ریاست رسیدگی به واقعات عاجل با چاپ و نشر اوراق معلوماتی در میدان های هوایی افغانستان به مسافرین آگاهی دهی کند.

این در حالی است که ایالات متحده و شماری از کشورهای آسیای مرکزی برای جلوگیری از شیوع این ویروس به این کشورها، مسافرینی را که از ولایت مرکزی وهان چین می‌آیند در میدان‌های هوایی معاینه می‌کنند. در صورت تثبیت اعراض و علایم ابتلا به این ویروس، متبلایان به شفاخانه انتقال یافته و قرنطین خواهند شد.

ولایت مرکزی وهان چین، مرکز شیوع این ویروس خوانده شده است.

مقامات صحی چین گفته اند که این ویروس نوع جدید از کرونو ویروس است که سبب بیماری‌های جهاز تنفسی چون سرماخوردگی، سینه و بغل و سندروم حاد جهاز تنفسی می‌شود.

سخنگوی وزارت صحت عامۀ افغانستان افزود که در روزهای آینده روی طرح‌های بیشتری کار صورت خواهد گرفت که قبلاً در نشست‌های این وزارت برای مبارزه با شیوع این ویروس ریخته شده است.

جزییات کامل این مصاحبه را در اینجا بشنوید:

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:49 0:00


XS
SM
MD
LG