لینک های دسترسی

Breaking News

اسماعیل خان کابینه را کمونیست و دوتابعیته خواند


رئیس پیشین شورای ولایت هرات نیز گفته است که مجاهدین افغانستان را آباد کردند
رئیس پیشین شورای ولایت هرات نیز گفته است که مجاهدین افغانستان را آباد کردند

محمد اسماعیل خان، وزیر پیشین انرژی و آب افغانستان که در مراسم تجلیل از ۲۶ دلو، سالروز خروج نیروهای ارتش سرخ شوروی پیشین از افغانستان سخنرانی می کرد، حکومت وحدت ملی را به ویژه در تامین امنیت ناکارا خطاب نمود.

اسماعیل خان که به روز یکشنبه در حضور نزدیک به ۵۰۰۰ نفر در منزلش در هرات صحبت می نمود ادعا کرد که کابینه حکومت وحدت ملی، توانایی خدمت به مردم را ندارد.

محمد اسماعیل خان وزرای کابینه را "چهره های دو تابعیته" خواند و گفت که در آنان "هیچگونه حس وطن دوستی دیده نمی شود".

این فرمانده پیشین جهادی همچنان گفت که شماری از وزرای کابینه افرادی اند که در گذشته زمینه را برای هجوم نیروهای ارتش سرخ شوروی به کشور فراهم کرده بودند.

محمد اسماعیل خان تاکید کرد که مجاهدین باید در نظام افغانستان حضور مستقیم داشته باشند. او گفت که کابینۀ که متشکل از ۵۰ درصد وزیران دارای تابعیت دوگانه باشد و در آن "اکثریت کمونیست ها" شامل باشند، در افغانستان امنیت نخواهد آورد.

همزمان سید وحید قتالی رئیس پیشین شورای ولایتی هرات و یکی از افراد نزدیک به محمد اسماعیل خان نیز با انتقاد از روسای حکومت وحدت ملی، تنها راه تامین امنیت در افغانستان را استفاده از تجربه مجاهدین در پست های امنیتی این کشور بیان کرد.

آقای قتالی همچنان حکومت وحدت ملی را ، یک حکومت مجاهد ستیز خواند. او گفت "مجاهدین به افغانستان سرمایه آوردند، اقتصاد را شگوفا کردند و این کشور را آباد کردند."

آقای قتالی از حکومت انتقاد کرده گفت که از تخصص حرف می زند اما به گفتۀ وی دست آنان برای تامین امنیت به دامن هزاران کشور جهان است.

چندی پیش نیز محمد اسماعیل خان ؛ تصمیم رئیس جمهور و رئیس اجراییه حکومت افغانستان برای سپردن وزارت های امنیتی به گروه های چپی را عملی متضاد با خواست مجاهدین در این کشور خواند بود.

XS
SM
MD
LG