لینک های دسترسی

Breaking News

تیم ملی فوتبال فلسطین نخستین جلسۀ تمرینی را در کابل برگزار کرد


تیم ملی فوتبال فلسطین پس از ورود در شهر کابل
تیم ملی فوتبال فلسطین پس از ورود در شهر کابل

تیم ملی فوتبال فلسطین غرض انجام یک رقابت دوستانۀ فوتبال با ملی پوشان فوتبال افغانستان روز جمعه (۲۶ اسد)، به کابل رسید و نخستین جلسۀ تمرینی خود را در شهر کابل برگزار کرد.

این نخستین سفر تیم ملی فوتبال فلسطین به افغانستان و دومین میزبانی افغانستان از یک تیم خارجی پس از ۴۰ سال جنگ در این کشور است.

یکی از اعضای تیم فوتبال فلسطین در صحبت با تلویزیون طلوع گفته است که به خاطر حضور در کابل بسیار خورسند اند و گفت که برای هر دو تیم "خواهان موفقیت استم."

بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان که برای رویارویی با تیم فلسطین دعوت شده اند
بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان که برای رویارویی با تیم فلسطین دعوت شده اند

انوش دستگیر، مربی جدید تیم ملی فوتبال افغانستان به مریم یوسفی خبرنگار صدای امریکا گفت که تمام بازیکنان که در ترکیب تیم مقابل فلسطین دعوت شده بودند به کابل رسیده و "از تمام بازیکنان ملی پوش انتظار دارم تا با دل و جان در برابر تیم فلسطین قرار گیرند."

اما آقای دستگیر با توجه به تغیرات و بهبودی های که در ترکیب و ساختار هر دو تیم ایجاد شده از پیشگویی نتیجۀ رقابت خود داری کرده گفت "پیش داوری در خصوص نتیجۀ این دو تیم دشوار است."

سیدعلی کاظمی، سخنگوی فدراسیون فوتبال افغانستان می گوید که تمام آمادگی ها برای پذیرایی هر چه بهتر و بیشتر تیم ملی فلسطین گرفته شده و انتظار می رود شاهد یک رقابت خوبی میان دو تیم باشند.

آقای کاظمی به صدای امریکا گفت که فدراسیون فوتبال أفغانستان برای حکمیت این رقابت دوستانه، داور ها را از کشور ایران دعوت کرده است.

انوش دستگیر، مربی تیم ملی فوتبال افغانستان حین صحبت با بازیکنان تیمش
انوش دستگیر، مربی تیم ملی فوتبال افغانستان حین صحبت با بازیکنان تیمش

ملی پوشان فلسطین پس از خروج از میدان هوایی کابل با استقبال گرم اعضا و مسوولین فدراسیون فوتبال افغانستان مواجه گردیده و شام روز جمعه نیز در میدان ورزشی فدراسیون فوتبال افغانستان نخستین جلسۀ تمرینی شان را برگزار کردند.

یوسف کارگر، معاون فنی فدراسیون فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که هدف از برگزاری این رقابت دوستانه "ایجاد روابط نزدیک بین کشور هایست که در بیش از چهل سال اخیر همواره طعم تلخ جنگ را چشیده اند."

آقای کارگر علاوه کرد که این بازی زمینۀ خوبی برای افغانها است تا برای لحظاتی هم که شده "ملت و مردم این کشور در کنار این همه جنگ و خونریزی که در مناطق مختلف افغانستان رخ می دهد، ارمغان آورندۀ صلح و آشتی و آرامش و سرور برای افغان ها باشیم".

فیصل شایسته، بازیکن خط میانه و کپتان تیم ملی فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که با تمام آمادگی در برابر تیم فلسطین قرار خواهند گرفت.

فیصل شایسته، کپتان تیم ملی فوتبال افغانستان
فیصل شایسته، کپتان تیم ملی فوتبال افغانستان

آقای شایسته گفت "برای ما این رقابت بسیار مهم است چرا که برای نخستین بار است که بچه های ما در حضور تماشاچیان و هموطنان ما با یک تیم خارجی مسابقه می کنند."

اسلام امیری، کپتان پیشین و اکنون مدافع چپ تیم ملی فوتبال افغانستان می گوید که فرصت خوبی برای ملی پوشان افغانستان است تا بتوانند در کنار رقابت با یک تیم خارجی، "لحظاتی برای مردم افغانستان خوشی بیاورند."

​برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال افغانستان که در خارج از آن کشور زندگی می کنند روز چهارشنبه به کابل رسیدند و قبل از انجام رقابت دو جلسۀ تمرینی را برگزار کردند.

کارشناسان و بازیکنان پیشین تیم ملی فوتبال افغانستان به این باور اند که فرصت خوبی برای ملی پوشان افغان است تا بتوانند به نخستین پیروزی خود در برابر فلسطین در میدان ورزشی خود نایل آیند.

آنان می گویند که از جانب دیگر"فشار سنگینی بر دوش انوش دستگیر، مربی جوان و تازه گماشته شدۀ افغانستان نیز است تا خود را به عنوان یک مربی خوب ثابت سازد."

اویس عزیزی، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان به هم تیمی ذخیره اش حین تمرین
اویس عزیزی، دروازه بان تیم ملی فوتبال افغانستان به هم تیمی ذخیره اش حین تمرین

پیش از این افغانستان و فلسطین سه بار به مصاف هم رفته اند که در هر سه بار افغانستان رقابت را به فلسطینی ها واگذار کرده اند.

XS
SM
MD
LG