لینک های دسترسی

Breaking News

"ربوده شدن" کارمندان دولت از سوی طالبان در شاهراه لوگر


لوگر در جنوب کابل موقعیت داشته و یکی از ولایاتیست که طالبان در آن فعالیت گسترده دارند
لوگر در جنوب کابل موقعیت داشته و یکی از ولایاتیست که طالبان در آن فعالیت گسترده دارند

شماری از رانندگان و مسافرانِ شاهراه کابل ـ‌ لوگر ـ گردیز، از افزایش ناامنی ها و تحرکات طالبان در مسیر آن شاهراه ابراز نگرانی می کنند و گویند که طالبان برای بازرسی مسافران، صبح وقت و ناوقت شب، در امتداد شاهراه، موتر ها را توقف میدهند.

رانندگان و مسافران ادعا میکنند که چند روز پیش، جنگجویان طالب، با متوقف ساختن موترها در منطقه پل کندهاری، هشت تا ده کارمند دولت را با خود بردند و تا کنون کسی از سرنوشت آنان اطلاعی در دست نیست. اما، وزارت داخلۀ افغانستان ربوده شدن کارمندان دولت از سوی طالبان را رد می کند و میگوید که به پولیس لوگر و کابل دستور داده شده تا چگونگی تحرکات طالبان را در مسیر این شاهراه بررسی کنند و شمار پوسته های ثابت و سیار را افزایش بدهند.

این شاهراه به دلیل این که کابل را با ولایت های لوگر، پکتیا، خوست و پکتیکا پیوند می دهد، اهمیت ویژه یی دارد. هرچند، شمار زیادی از شاهراه های افغانستان، امنیت مناسب ندارند، اما گسترش ناامنی ها تا دروازه های کابل، نگرانی ها را بیشتر ساخته است.

با این حال،‌ وزارت داخلۀ افغانستان می گوید که تامین امنیت شاهراه از اولویت های کاری این وزارت است.

نگرانی ها از حضور و افزایش فعالیت طالبان در شاهراه کابل ـ‌ لوگر،‌ پس از پخش تصویری از پوستۀ تلاشی طالبان در مسیر آن شاهراه، تشدید یافت.

نا امنی در مسیر شاهراه لوگر - کابل
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:02 0:00

XS
SM
MD
LG