لینک های دسترسی

Breaking News

روند تداوی معتادین با روش دلجویی و تعقیب دربلخ


داکتران در شفاخانه پنجاه بستر درمان معتادین در بلخ می‌گویند هفته یکبار تیم های سروی برای جمع آوری افراد معتااد به مرکز شهر میروند.

به گفته داکتران پالیسی تداوی اعتیاد ایجاب نمیکند که مریضان بزور داخل بستر شوند، زیرا اینکار خلاف اصول و معیارات بین الملی به حساب می‌آید.

دکتر داود راتب مسئول شفاخانه پنجاه بستر معتادین در بلخ به صدای امریکا گفت با آنکه براساس دستور العمل تداوی معتادین، اجازه توصل به زور را ندارد ، هر هفته یک تیم برای دلجویی وتعقیب انها را به ترک اعتیاد تشویق می‌کنند.

" در هفته یکبار تیم ساحوی ما برای انعده مریصانیکه تصمیم تداوی داوطلبانه دارند توسط تیم نظر به امکانات بستر شفاخانه انتقال داده شده و تحت مدوا قرار داده میشوند تداوی جبری نیست و تا زمانیکه خود مریض آماده به ترک نشود ما چیزی کرده نمی توانیم و همی تعدادی را که شما در گلدان ها و قبرستان مشاهده میکنید بار ها به تداوی تشویق میشوند و خود حاضر نیستن فقط دنبال بهانه جویی میروند "

به گفته راتب قرار است که در آینده نزدیک برنامه جمع آوری معتادین از شهر را بصورت گسترده تر آغاز گردد.

روند تداوی معتادین با روش دلجویی و تعقیب دربلخ
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:29 0:00

ریاست صحت عامه دربلخ رقم افراد معتاد را بیشتر از یک صد هزار تن میگویند، اما باشندگان این ولایت میگویند که رقم معتادین بالاتر از این رقم است.

براساس آمار های وزارت صحت افغانستان سه میلیون تن در این کشور معتاد به مواد مخدر است که یازده در صد این رقم را جوانان و اطفال تشکیل می‌دهد.

XS
SM
MD
LG