لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز کار ایجاد نخستین شِلتر معتادین در ولایت نیمروز


افزایش شمار افراد معتاد به مواد مخدر در ولایت نیمروز ؛ مقام های محلی این ولایت را بر آن داشته تا یک مرکز نگهداری و تداوی برای معتادین در این ولایت را ایجاد نمایند.

انجینیر محمد سمیع والی ولایت نیمروز میگوید این مرکز به ارزش بیشتر از 13 میلیون افغانی و از بودجه انکشافی وزارت مبارزه با مواد مخدر و به کمک مالی سفارت کشور فرانسه در افغانستان اعمار خواهد شد.

آقای سمیع می گوید شِلتر معتادین در ولایت هرات ظرفیت نگهداری و تداوی 500 فرد معتاد در یک زمان را داراست که در کنار آن زمینه حرفه اموزی برای معتادان را نیز فراهم میکند.

عبدالستار منصوری سرپرست ریاست مبارزه با مواد مخدر ولایت نیمروز نیز ، ساخت این شِلتر برای معتادین بی سرپناه را مهم خوانده می گوید با اعمار این مرکز مشکل شمار زیادی از افراد معتاد به مواد مخدر بر طرف خواهد شد و از آمار آنها در این ولایت کاسته میشود.

رئیس مبارزه با مواد مخدر نیمروز می گوید هم اکنون دو مرکز ترک اعتیاد خصوصی و دولتی در این ولایت فعالیت میکنند که ظرفیت بستری و تداوی 600 فرد معتاد را دارند و ساخت این مرکز جدید میتواند به روند تداوی معتادین سرعت ببخشد.

آغاز کار ایجاد نخستین شِلتر معتادین در ولایت نیمروز
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:38 0:00

قرار است این مرکز نگهداشت و تداوی معتادین در جریان یکسال آینده و در دو طبقه اعمار شود.

بر اساس آمار مقام های محلی در ولایت نیمروز ، هم اکنون نزدیک به سیزده هزار فرد معتاد در این ولایت زنده گی میکنند که بیشتر آنها را جوانانی تشکیل میدهند که برای کار به کشور همسایه ایران مهاجرت کرده و معتاد بازگشته اند.

XS
SM
MD
LG