لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت مبارزه با مواد مخدر ساختمان مکتب ابن یمین را در جوزجان می‌سازد


عبدالحی " یشین " رئیس معارف جوزجان گفت که این پروژه به هزینه سی و سه میلیون افغانی ازسوی وزارت مبارزه با مواد مخدر ساخته می‌شود.

ریس معارف جوزجان می‌گوید تا یک سال دیگر این پروژه به بهره برداری سپرده خواهد شد.

"قرار است که ساختمان لیسه ابن یمین تا ختم سال روان تکمیل و به بهره برداری سپرده شود که در حال حاضر حدود شصت درصد کارآن پیش رفته است."

کار ساختمان صنوف درسی لیسه ابن یمین در شهر شبرغان که از سه سال به اینسو بنابر ملحوظاتی متوقف گردیده بود مجدداً آغاز گردیده است.

رئیس معارف جوزجان می گوید که این ساختمان در سه طبقه با سی و دو صنف درسی، در یک زمان گنجایش ۱۲ هزار شاگرد را خواهد داشت.

"همزمان با اتمام کار ساختمان این مکتب ۱۲۰۰ چوکی یک نفری نیز برای دانش آموزان آماده میشود که یکی از مشکلات بزرگ دیگر را حل خواهد ساخت. در لیسه ابن یمین حدود شش هزار شاگرد ذکور مصروف آموزش است که آنها در سه تایم درسی توسط ۱۸۰ آموزگار تدریس میشوند."

پیش ازین شاگردان این مکتب در فضای باز و صنف های غیر معیاری آموزش می‌دیدند.

ریس معارف ولایت جوزجان ضمن صحبتی گفت : کار اعمار صنوف درسی لیسه ابن یمین که از طرف شرکت سحر سباوون در سال ۱۳۹۱ آغاز گردیده بود بنار ملحوظات ضعف کاری شرکت مذکور, در سال ۱۳۹۴ متوقف گردید.

وزارت مبارزه با مواد مخدر ساختمان مکتب ابن یمین را در جوزجان می‌سازد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:35 0:00

وی افزود: این پروژه که به هزینه ۳۳ میلیون افغانی از پول وزارت مبارزه با مواد مخدر تکمیل میگردد باید در مدت یکسال به پایه اتمام میرسید که در وقت و زمانش تکمیل نشد.

یشین گفت : کار های شرکت در آن زمان توسط تیم نظارتی انجنیری ریاست معارف بررسی شد و جریان به وزارت مبارزه با مواد مخدر گزارش داده شد که در نهایت مقامات آن وزارت امر توقف آنرا صادر کردند.

او تصریح کرد : پس از دو سال توقف کاری , سالروان یک شرکت محلی از ولایت جوزجان پروژه را مجدداً با وزارت مبارزه با مواد مخدر قرارداد نمود که اکنون کار آن جریان دارد.

XS
SM
MD
LG