لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش حکومت افعانستان برای تصرف مجدد 'وانت وایگل' نورستان


تلاش حکومت افعانستان برای تصرف مجدد 'وانت وایگل' نورستان
تلاش حکومت افعانستان برای تصرف مجدد 'وانت وایگل' نورستان

مقامات وزارت داخلۀ افغانستان به روز یک شنبه اعلام داشتند که برای تصرف مجدد ولسوالی وایگل ولایت نورستان روی یک طرح مشترک کار می کند که در آن ارگانهای مختلف دولتی دخیل خواهند بود.

گزارش صوتی عبدالحی ورشان، خبرنگار رادیو آشنا درکابل را بشنوید.

زمری بشری ، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان روز یکشنبه طی کنفرانس خبری در کابل از یک پلان مشترک و وسیع حکومتی برای تصرف مجدد ولسوالی وایگل ولایت نورستان به رسانه ها اطلاع داده راجع به علت معطلی وزمانگیر بودن پلان حمله بر ولسوالی وایگل به خبرنگاران معلومات داد.

بشری گفت "در رابطه به باز پس گیری ولسوالی وایگل روی پلان های دوامدار کار صورت میگیرد. این کار تنها کار وزارت داخله نیست بلکه روی یک پلان مشترک کار صورت می گیرد تا ما بتوانیم حضور مجدد با قوت بیشتر پیدا بکنیم تا پولیس که درآنجا مستقر می شوند مورد تهدید نباشند و اگر مورد تهدید هم قرار بگیرند از حمایت درست برخوردار باشند، تقویه درست وجود داشته باشد تا ولسوالی دوباره از دست نرود."

سخنگوی وزارت داخله دلیل این که به چه دلیل پلان دچار تعطیلی شده است گفت ما می خواهیم که کارهای بیشتر بکنیم بخصوص در مورد نیروهای حمایوی کارهای بیشتر و دقیق تر صورت گیرد و امیدوار هستم که به زودی خبر خوش از باز پس گیری ولسوالی وایگل ولایت نورستان را از طریق رسانه ها بشنویم.

اما جمال الدین بدر والی نورستان و جنرال شمس الرحمن زاهد نورستانی قوماندان امنیه ولایت نورستان به روز چهارشنبه درمشرانو جرگه، مقامات ارشد سکتور امنیتی را به بی تفاوتی در برابر ولایت نورستان متهم نموده خطاب به سناتوران گفتند مقامات چنان می پندارند که گویا نورستان این سرزمین فراموش شده بخشی از افغانستان نباشد.

XS
SM
MD
LG