لینک های دسترسی

Breaking News

مشاور امنیت ملی افغانستان: صلح آمدنی است


حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان، پس از سفر هیات مذاکره کننده دولت افغانستان به ابوظبی، نسبت به پیامدهای مذاکرات ابراز خوش‌بینی کرده است.

آقای محب در یک پیام تویتر تماس های اخیرش را در امارات متحدۀ عربی "موفقانه" خوانده و گفته است که تیم مذاکره کنندۀ دولت افغانستان به ریاست سلام رحیمی، به گفتگوها ادامه خواهد داد تا زمینه برای "مذاکرات مستقیم بین الافغانی" آماده شود.

مشاور امنیت ملی افغانستان روز یک شنبه ۲۵ قوس (۱۶ دسمبر) در ابوظبی با نمایندگان پاکستان، ایالات متحدۀ امریکا، عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی دیدار کرد.

آقای محب در پایان این تویت هشتگ "صلح آمدنی است" را کار گرفته است.

همزمان با دیدار هیأت افغان با نمایندگان امریکا، امارات، پاکستان و سعودی، نمایندگان طالبان نیز سرگرم دیدارهای جداگانه با زلمی خلیلزاد، مشاور ارشد وزارت خارجۀ امریکا در امور مصالحۀ افغانستان اند.

گروه طالبان دوشنبه ۲۶ قوس (۱۷ دسمبر) با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که نمایندگان آن گروه در امارات متحدۀ عربی هیچ گونه تماس مستقیم با هیأت حکومت افغانستان نداشته اند.

طالبان روز سه شنبه (۱۸ دسمبر) نیز اعلامیۀ دیگری نشر کرده و گفتند که مذاکرات آن گروه در امارات وارد دومین روز خود شده و هنوز هم ادامه دارد. تا کنون جزئیاتی از مباحث و نتایج این نشست‌ها در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است.

XS
SM
MD
LG