لینک های دسترسی

Breaking News

نمایندگان امریکا و طالبان در امارات دیدار کردند


نمایندگان ایالات متحدۀ امریکا و گروه طالبان به هدف جستجوی راه‌های تامین صلح افغانستان​، دوشنبه ۲۶ قوس (۱۷ دسمبر) در امارات متحده عربی دیدار کردند.

این نشست که با وساطت پاکستان برگزار می‌شود، نمایندگان از عربستان سعودی، امارات متحده‌ عربی و پاکستان همچنان حضور داشتند، سه کشوریکه رژیم طالبان را در افغانستان به رسمیت شناخته بودند.

تا کنون جزئیاتی از مباحث و نتایج این نشست در دسترس رسانه‌ها قرار نگرفته است.

اما محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان پیش از برگزاری این نشست در صفحه تویترش نوشت: "امیدواریم این نشست آغازی برای پایان خونریزی‌ها در افغانستان باشد و صلح در این کشور و منطقه تامین شود".

دیروز طالبان در اعلامیه‌ی گفته اند که در این نشست، مقام‌های دفتر سیاسی این گروه در قطر اشتراک می‌کنند.

شورای عالی صلح افغانستان اعلام کرد که این شورا از هر اقدامی که منجر به آغاز گفتگوها میان دولت افغانستان و گروه طالبان شود استقبال می‌کند.

سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح امروز دوشنبه (۲۶قوس) به صدای امریکا گفت که هدف از برگزاری نشست امارات متحده عربی، سرعت بخشیدن برای آغاز مذاکرات صلح افغانستان است.

آقای طاهری گفت: " این اقدام که صورت میگیرد، بخاطر زمینه سازی برای آغاز گفتگوهای صلح میان دولت و گروه طالبان است".

این نشست از سوی اسلام آباد برای آغاز گفتگوهای صلح افغانستان زمینه سازی شده و اما در این نشست، نماینده از حکومت افغانستان شرکت نکرده است.

شورای عالی صلح باور دارد که این نخستین بار است، پاکستان گام عملی را برای مذاکرات صلح افغانستان برداشته و به باور این شورا چنین تلاش‌ها می‌تواند برای پایان جنگ و آغاز گفتگوها "موثر" واقع شود.

پیشتر ، یکی از سخنگویان سفارت امریکا در کابل به صدای امریکا گفته بود که از تلاش‌های پاکستان برای زمینه‌سازی گفتگوها با طالبان استقبال می‌کند.

XS
SM
MD
LG