لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان دستور دفع مداخلات پاکستان را داد


شورای امنیت ملی به رهبری حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان امروز به نیروهای دفاعی و امنیتی افغان دستور داد تا با تمام نیرو، هر نوع تحرکات مداخله گرانۀ پاکستان و نیرو های وابسته به آن کشور را سرکوب کنند.

شورای امنیت ملی افغانستان در حالی دستور چنین اقدام را می دهد که به تازگی پنج شهروند پاکستان در ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار دستگیر شد. نیرو های امنیتی افغان می گویند که این پنچ نفر فعالیت های تخریبی طالبان را رهبری می کردند.

حکومت افغانستان در گذشته نیز ادارۀ استخبارات نظامی و ارتش پاکستان را به ایجاد ناامنی در افغانستان متهم کرده و چندین بار سفیر آن کشور را احضار کرده است.

در تازه ترین مورد، وزارت خارجۀ افغانستان هفتۀ گذشته ابرار حسین، سفیر پاکستان مقیم کابل را در اعتراض به عدم پابندی پاکستان به مبارزه با دهشت افگنی، حضور نظامیان و مشاورین پاکستان برای رهبری شورشیان درگیر جنگ در افغانستان و حملات توپخانه یی پاکستان بر روستا های مرزی افغانستان احضار کرد.

وزارت خارجۀ پاکستان این ادعای حکومت افغانستان را بر ضد نهاد های امنیت ملی پاکستان "عمیقاً بیمناک کننده" خواند و هر یک از موارد یاد شده را رد کرد.

خبرنامۀ وزارت خارجۀ پاکستان حاکی از پابندی آن کشور به مبارزه بر ضد دهشت افگنی بوده و تروریزم را دشمن مشترک افغانستان و پاکستان عنوان کرده است.

حکومت پاکستان با انتقاد از اعتراضات شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که چنین بیانات تنها به دشمنان صلح و ثبات سود رسانده و چشم انداز روابط دوستانه میان دو کشور همسایه را تضعیف می کند.

پاکستان همواره انتقادات در مورد حمایت آن کشور از عناصر تندرو را رد کرده است، اما اکثر رهبران شورشیان طالب و وابستگان آن گروه در مناطق مرزی پاکستان مستقر بوده و شماری از آنان در حملات طیاره های بی پیلوت امریکایی تلف شده اند.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG