لینک های دسترسی

Breaking News

'هیچ تغییری در ترکیب ولسی جرگه از این به بعد پذیرفتنی نیست'


'هیچ تغییری در ترکیب ولسی جرگه از این به بعد پذیرفتنی نیست'
'هیچ تغییری در ترکیب ولسی جرگه از این به بعد پذیرفتنی نیست'

مشرانو جرگه افغانستان از معرفی وکلای تازه وارد به ولسی جرگه استقبال کرده است. مشرانو جرگه افغانستان در این مورد به روز یک شنبه، یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف هشت وکیل تازه وارد به ولسی جرگه ابراز نظر کرده است.

اعضای مشران جرگه افغانستان از معرفی نه وکیل جدید ولسی جرگه استقبال کرده و ابراز امیداوری میکنند که این اقدام بتواند به کشمکش های انتخاباتی خاتمه دهد.

فضل هادی مسلمیار رئیس مشرانو جرگه به روز یک شنبه در صحبت با خبرنگاران در این مورد گفت "ولسی جرگه یک ارگان قوی و مستحکم ما است و یک رکن از قوه های ما می باشد، ما نیز با پریشانی این ارگان پریشان استیم، خدا کند که این پریشانی دیروز پایان یافته باشد، آنها نیز بخاطر مصلحت کشور خود باید به این مسئله پایان دهند"

روز گذشته هشت تن از نامزدان معترض که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات به عنوان نماینده مردم معرفی شدند ، به ولسی حضور یافته و مراسم تحلیف را به جا کردند.

با این که اعضای ولسی جرگه قبل از این با ورود چهره های تازه به ولسی جرگه مخالفت شدید نشان داده بودند اما وکلای جدید به روز شنبه در میان تدابیر شدید امنیتی وارد پارلمان گردیده و در حضور سایر وکلا مراسم تحلیف را انجام داند.

در حالی که مشرانو جرگه افغانستان ورود وکلای تازه به ولسی جرگه را اقدامی برای پایان کشمکش ها میداند اما ائتلاف حمایت از قانون که بخشی از اعضای ولسی جرگه را تشکیل داده است ، این کار را خلاف مصوبات ولسی جرگه و قانون اساسی میداند و اعضای این ائتلاف میگویند به مبارزات شان ادامه خواهند داد.

اسدالله سعادتی یک عضو ولسی جرگه و سخگوی ائتلاف حمایت از قانون در صحبت با خبرنگاران در این مورد گفت "آمدند و این ها را تحت فشار و دخالت مستقم رئیس جمهور معرفی کردند، پس سلسه قانون شکنی که پس از اعلام نتایج آغاز شده بود، دیروز به اوج خود رسید و ما این عمل را شدیداً محکوم میکنیم، این عمل را خیانت به مردم و خانه ملت میدانیم"

در این حال، گروه اصلاح طلبان در ولسی جرگه از ورود این نه چهرۀ تازه به ولسی جرگه حمایت کرده است.

تغیرات در ترکیب ولسی جرگه حدود هشت ماه پس از افتتاح ولسی جرگه و پس از بررسی های محکمه اختصاصی رسیده گی به دوسیه های انتخابات به وجود آمد.

اما به اساس فیصله نهایی محکمه اختصاصی که پس از شمارش مجدد آرا در ٣٤ ولایت اعلام گردید ٦٢ وکیل برحال ولسی جرگه بخاطر تقلب در انتخابات رد صلاحیت شده و ٦٢ نامزد معترض به عوض آنان واجد شرایط نماینده گی شناخته شده اند.

XS
SM
MD
LG