لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان خونین ترین رمضان را پشت سرگذاشت


بیشترین تلفات حملات اخیر را غیرنظامیان افغان متقبل شده اند
بیشترین تلفات حملات اخیر را غیرنظامیان افغان متقبل شده اند

نهاد های مدنی و حقوق بشر در افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان در ماه رمضان گفته اند که مسوول ۷۰ درصد این تلفات طالبان و سایر مخالفان مسلح دولت استند.

تازه ترین آمار می رساند که نزدیک به ۷۰ درصد قربانیان حملات مخالفان که در ماه رمضان در ولایت های مختلف انجام شده است، غیرنظامیان افغان بوده اند.

بر اساس آمار وزارت امور داخله، در یک ماه گذشته ۱۲۰ غیرنظامی افغان در حملات مخالفان کشته شده است.

مقام های وزارت داخله به صدای امریکا گفتند که در یک ماه گذشته برای از بین بردن مخالفان ۲۹۰ عملیات مستقل و مشترک انجام شده است که طی آن ۶۵۰ مخالف کشته و ۲۶۰ تن دیگر زخمی شده است.

گزارش ویدیویی را در این مورد از پیوند زیر تماشا کنید
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:08 0:00

گروه طالبان که بیشترین حملات به آنان نسبت داده می شود، پیش از آغاز ماه رمضان گفته بود که در جریان این ماه حملات خود را تشدید خواهد بخشید و انجام حملات انتحاری و انفجاری را به عبادت تشریح کرده بود.

وزارت امور داخله افغانستان گفته است که سربازان افغان در ماه های اخیر به ویژه در ماه رمضان در ۱۳ ولایت آن کشور با مخالفاندرگیر جنگ بودند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله به تلویزیون آشنا گفت که بیشترین حملات مخالفان در ولایت های کندز ، بغلان ، فاریاب ، ننگرهار، هلمند،کندهار ،‌ وردک و خوست بود‪.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با نگرانی از این وضعیت به ویژه تلفات زنان و کودکان از همه گروه های درگیر جنگ خواسته است تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.

اما در تازه ترین پیام گروه طالبان به مناسبت عید رمضان، ملا محمد عمر رهبر آن گروه گفته است که حملات طالبان ادامه خواهد یافت و جنگ فروکش نخواهد کرد.

شماری از آگاهان به این باوراند که با آغاز گفتگوهای صلح میان هیأت حکومت افغانستان و نمایندگان طالبان، مخالفان در تلاش اند که به منظور امتیازگیری، حملات شان را شدت بخشند.

XS
SM
MD
LG