لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان با جام جهانی ۲۰۲۱ کرکت وداع کرد


تیم ملی افغانستان که توانسته بود به گونهٔ مستقیم به مرحلهٔ ۱۲ بهترین جام جهانی بازی‌های ۲۰ اوروه کرکت سال ۲۰۲۱ راه یابد، امروز پس از شکست در مقابل تیم ملی نیوزیلند، از این رقابت‌ها حذف شد.

افغانستان سفر این جام را با شکست دادن تیم ملی سکاتلند با تفاوت ۱۳۰ دوش آغاز کرد؛ تفاوتی که سبب شد تیم افغانستان در جایگاه بسیار خوب گروپی قرار بگیرد.

اما وزرشکاران افغان نتوانستند در رقابت دومی خویش به پیروزی نایل آیند و بازی در مقابل پاکستان را با تفاوت پنج وکت بازنده شدند.

در رقابت سوم گروپی، افغانستان یک بار دیگر به پیروزی دست یافت و توانست تیم ملی کرکت نامیبیا را با تفاوت ۶۲ دوش شکست دهد و جایگاه گروپی خود را حفظ کند.

رقابت چهارمی برای افغانستان سرنوشت ساز بود، اگر افغانستان می‌توانست در این رقابت بر حریف قدرتمند خود، هند، غالب شود، فرصت راه‍یابی آن به مرحلهٔ نیمه نهایی افزایش می‌یافت. اما بازیکنان افغان نتوانستند حریف‌های هندی خود را شکست دهند و بازی را با تفاوت ۶۶ دوش واگذار کردند.

باخت افغانستان در این رقابت سبب شد تا این کشور از جایگاه دوم در جدول گروپی به جایگاه سوم سقوط کند.

افغانستان هنوز هم فرصت داشت تا با تفاوت زیاد تیم نیوزیلند را شکست دهد و به نحوی خود را از حذف شدن در جام نجات دهد. اما تیم نیوزیلند بهتر بازی کرد و افغانستان را با تفاوت هشت وکت شکست داد.

با این شکست امیدواری افغانستان از پیشروی در این جام قطع شد و این تیم با جام جهانی بازی های ۲۰ اووره سال ۲۰۲۱ وداع کرد.

دست آورد‌های افغانستان

در این رقابت‌ها افغانستان دست‌آورد های خوبی داشت.

افغانستان با دو برد در این دور رقابت‌ها توانست در جدول رده بندی شورای بین المللی کرکت در ردیف هفتم قرار بگیرد؛ جایگاهی که افغانستان را شامل هشت تیمی ساخت که مستقیماً به جام جهانی بازی‌های ۲۰ اووره کرکت آسترالیا راه می‌یابند. به این معنی که افغانستان نیاز ندارد در روند نخست راه یابی به جام جهانی سال آینده اشتراک کند.

راشد خان در رقابت با پاکستان ریکارد جدید قایم کرد و نخستین بازیکنی شد که در ۵۳ رقابت ۲۰ اووره ۱۰۰ وکت حاصل می‌کند. او این ریکارد را با حذف کردن محمد حفیظ، بازیکن تیم ملی پاکستان، قایم کرد.

راشد خان امروز با گرفتن وکت مارتن گپتیل، بازیکن تیم نیوزیلند، به ۴۰۰مین وکت‌اش در بازی‌های ۲۰ اووره دست یافت. او این وکت‌ها را در ۲۸۹ بازی ۲۰ اووره کسب کرده است.

فقط سه بازیکن دیگر کرکت این ریکارد را دارند، دوین براوو و سنیل ناراین از تیم وست اندیز و عمران طاهر از تیم افریقای جنوبی.

در میان بازیکنان بازی‌های ۲۰ اووره که هم بیتنگ می‌کنند و هم بالنگ، به اصطلاح کرکت "آلروندر" استند، محمد نبی عیسی‌خیل بازیکن افغان و شکیب الحسن، بازیکن بنگله‌دیشی، در مقام نخست قرار دارند و در میان بالران این نوع بازی‌ها، راشد خان در ردیف چهارم و مجیب الرحمان در جایگاه پنجم قرار دارد.

XS
SM
MD
LG