لینک های دسترسی

Breaking News

عملیات بر ضد طالبان و داعش در ننگرهار آغاز شد


ریاست امنیت ملی افغانستان گفت که یک فرمانده ارشد داعش در ولایت ننگرهار کشته شد
ریاست امنیت ملی افغانستان گفت که یک فرمانده ارشد داعش در ولایت ننگرهار کشته شد

مقام ها در ولایت ننگرهار می گویند که با استفاده از درگیری میان جنگجویان وابسته به طالبان و گروه داعش، نیروهای امنیتی افغان عملیاتی را بر ضد هر دو گروه در ولسوالی اچین آن ولایت آغاز کرده اند.

در تازه ترین انکشاف، حملۀ طیارۀ بی پیلوت بر مواضع تندروان در ولسوالی اچین سبب کشته شدن ولسوال نام نهاد طالبان برای ولسوالی کوت ننگرهار و ۱۱ جنگجوی دیگر شد.

حضرت حسین مشرقیوال سخنگوی قوماندانی امنیه ننگرهار به صدای امریکا گفت که این حمله ساعت یک پس از چاشت امروز در ساحۀ میدانک ولسوالی اچین صورت گرفت.

پیش از این، ریاست امنیت ملی افغانستان روز شنبه اعلام کرد که دو فرمانده ارشد داعش در افغانستان، در حملۀ طیارۀ بی پیلوت ناتو بر ولسوالی اچین ولایت ننگرهار کشته شد.

ادارۀ ولایتی ننگرهار می گوید که عملیات سربازان افغان برای حفاظت از ساکنان محلی و سرکوب تندروان در ولسوالی اچین، به رهبری فضل احمد شیرزاد قوماندان امنیۀ ننگرهار، صبح امروز آغاز شد.

به گفتۀ مقام های محلی، نیروهای طرفدار حکومت افغانستان در اچین در حال پیشروی بوده و از آغاز عملیات تاکنون، شش طالب مسلح دستگیر شده است.

سلیم کندزی والی ننگرهار به رادیو آشنا صدای امریکا گفت که جنگجویان داعش در نبرد با طالبان، شماری از مردم محل را نیز کشته اند، اما گفت که شمار دقیق کشته شدگان در دست نیست.

آقای کندزی گفت برای سرکوب تندروان هر دو گروه، نیرو های افغان حملات هوایی را انجام داده اند که به گفتۀ وی بسیار موفقیت آمیز بوده است.

جنگ و بیجاشدن مردم

افزون بر تلفات غیرنظامیان، درگیری در ولسوالی اچین سبب بیجاشدن شمار زیاد خانواده های ساکن در آن ولسوالی شده است.

والی ننگرهار می گوید که با سازمان های امداد رسان بین المللی تماس گرفته است تا بند و بست کمک رسانی به بیجاشدگان گرفته شود.

ادارۀ امور مهاجرین و بیجاشدگان ولایت ننگرهار گفته است که درگیری میان دو گروه مخالف دولت در ولسوالی شینوار سبب بیجاشدگان نزدیک به ۴۰۰ خانواده شده است که به آنان کمک های اولیه فراهم شده است.

شماری از خانواده های بیجاشده می گویند که از ترس جنگ و کشته شدن، نمی توانند دوباره به محلات اصلی شان برگردند.

برخی گزارشهای تایید ناشده حاکی از آن است که جنگجویان داعش آن عده ساکنان محلی را که به طرفداری از طالبان سلاح برداشته اند، به گونۀ بسیار بی رحمانه به قتل رسانده اند.

XS
SM
MD
LG