لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار طالبان در برابر اعدام انس حقانی


انس حقانی در حالی حاضر زندانی بوده و به اعدام محکوم شده است
انس حقانی در حالی حاضر زندانی بوده و به اعدام محکوم شده است

طالبان در تازه ترین اقدام شان برای جلوگیری از اعدام اعضای این گروه که در قید حکومت افغانستان بسر میبرند، به روز سه شنبه ویدیوی را به نشر رسانده اند که در آن دو گروگان خارجی، از کشورهای متبوع شان خواستار فشار بر حکومت کابل مبنی بر ممانعت از اعدام سران طالبان شده اند.

در این ویدیو، جاشوا بویل کانادایی و خانم اش کیتلن کولمن امریکایی دیده می شوند که به حکومات کانادا و ایالات متحده هشدار می دهند که اگر حکومت کابل به خواسته های طالبان تن ندهد، این گروه به زندگی آنان خاتمه خواهد بخشید.

جاشوا بویل و کیتلن کولمن در سال ٢٠١٢ از سوی طالبان در افغانستان به گروگان گرفته شدند.

در این ویدیو، گروگانان در لباس سیاه دیده شده و نگران به نظر می رسند. جاشوا بویل در قسمت از سخنان خود می گوید که "اختطاف کنندگان ما از سرنوشت و وفیات هم قطاران خود نگران اند و می گویند که از ما و خانوادۀ ما انتقام خواهند گرفت، آنان ما را خواهند کشت."

جاشوا بویل و خانم اش کیتلن کولمن
جاشوا بویل و خانم اش کیتلن کولمن

خبر رسانی رویترز به نقل قول از یک عضو بلند رتبۀ طالبان که نخواسته است نام اش افشا شود، خبر داده است که هدف از نشر این ویدیو، وارد کردن فشار بر حکومت افغانستان می باشد تا از اعدام انس حقانی پسر جلالدین حقانی خود داری کند.

انس حقانی در حالی حاضر زندانی بوده و به اعدام محکوم شده است. رسانه های داخلی روز گذشته از اعدام غیر علنی انس حقانی خبر داده بودند، اما هیچ مقام رسمی تا هنوز در مورد ابراز نظر نکرده است.

باوجود آن که تاریخ دقیق ثبت ویدیوی نشر شده مشخص نیست، اما وزارت خارجۀ امریکا گفته است که تحقیقات در مورد ثقه بودن این ویدیو جریان دارد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به صدای امریکا گفته است، طالبان این ویدیو را بطور رسمی نشر نکرده، زیرا به گفتۀ او این ویدیو تازه نبوده و در سال ٢٠١٥ ثبت شده است، اما گفته است که خانوادۀ اختطاف شده در وضعیت خوبی صحی بسر می برد.

ذبیح الله مجاهد همچنان اضافه کرده است که "به اختطاف شدگان خبرداده شده که طالبان تقاضاهای خود را با کانادا و ایالات متحده شریک ساخته و کشورهای شان باید برای آزادی این افراد هر کاری ممکن را انجام دهند."

قبل از این حکومت افغانستان در ماۀ می گذشته، پس از یک حملۀ انتحآری طالبان در کابل که در آن بیش از شصت نفر کشته شد، شش تن از زندانیان طالب را به دار آویخت.

XS
SM
MD
LG