لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی و ملت‌های آسیا؛ افغانستان در مقابل بنگله‌دیش 


در سلسله رقابت های راه‌یابی به جام جهانی و جام فوتبال ملت های آسیا، افغانستان روز پنجشنبه سوم جون (۱۳ جوزا) در مقابل بنگله‌دیش قرار می‌گیرد.

در گروه (E) تیم قطر - مدافع قهرمانی جام ملت های آسیا - و تیم عمان برای کسب جایگاه نخست گروهی، رقابت خواهند کرد؛ اما برای حضور مستقیم در دور سوم رقابت های راه‌یابی جام ملت های آسیا، تیم های فوتبال هند، افغانستان و بنگله‌دیش رقابت خواهند کرد.

در این گروه، قطر با شش بازی، پنج برد و یک مساوی و ۱۶ امتیاز، عمان با پنج بازی چهار برد و یک باخت با ۱۲ امتیاز، افغانستان با پنج بازی یک برد، یک مساوی، سه باخت با چهار امتیاز ، به ترتیب در جایگاه اول، دوم و سوم قرار دارند.

هند و بنگله‌دیش هر کدام با سه و یک امتیاز جایگاه چهارم و پنجم این گروه را از آن خود کرده اند.

پیروزی روز پنجشنبه می تواند حضور افغانستان را در دور سوم این رقابت ها یقینی سازد.

فدراسیون فوتبال افغانستان در صفحه رسمی فیسبوک خود نگاشته است که تیم ملی فوتبال افغانستان پس از سپری کردن کمپ‌های تمرینی در امارات متحده عربی، اکنون در شهر دوحه، پایتخت قطر بسر می‌برد و هیچ یک از بازیکنان با مشکلات صحی ناشی از کروناویروس مواجه نیستند.

پیش از رقابت با بنگله‌دیش، تیم ملی فوتبال افغانستان که به خاطر همه گیری کروناویروس، پس از یک دوره طولانی ۱۸ ماهه، گرد هم آمده اند، دو بازی دوستانه را با تیم های فوتبال سنگاپور و اندونیزیا انجام داده که ۳-۲ اندونیزیا را شکست داده و با سینگاپور به تساوی ۱-۱ دست یافته است.

رقابت‌های بعدی این گروه در قطر برگزار می شود و به خاطر جریان ساختمانی میدان های ورزشی قطر، رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا در میدان های برگزار خواهد شد که میزبان جام جهانی نیست.

جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ در قطر برگزار خواهد شد، حالانکه چین میزبان جام فوتبال ملت های آسیا در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

XS
SM
MD
LG