لینک های دسترسی

Breaking News

پنج میلیون افغان نیازمند امداد اضطراری است - ملل متحد


سازمان ملل خواهان کمک های بشر دوستانه به مردم افغانستان است و میگوید در سال ۲۰۱۴ به ۴۰۶ ملیون دالر نیاز است تا به آسیب دیده های حالات اضطراری و جنگ رسیده گی شود.

مسئولین سازمان ملل متحد در افغانستان میگوید در آستانه سال ۲۰۱۴ افغانستان به کمک های بشر دوستانه به شدت نیاز دارد.

مارک بودین معاون دفتر هئیت سازمان ملل متحد در افغانستان ، امروز در یک نشست خبری از جامعه جهانی خواستار ۴۰۶ میلیون دالر برای رسیدگی به آسیب دیدگان حالات اضطرای، در سال جاری میلادی شد.

آقای مارک گفت پنج میلیون نفر در افغانستان به کمک های اضطراری نیاز مند هستند در حالی که این کشور از جمله کشوری های به شمار می رود که از نگاه رساندن کمک ها نیز با چالش های بزرگ مواجه است.

آقای بودین گفت "من به عنوان هماهنگ کننده کمک های بشری این جا حضور دارم تا توجه تان را به ضرورت کمک های بشری به افغانستان جلب کنم و اعلان کنم که به ۴۰۶ ملیون دالر کمک های جامعه جهانی و سازمان ملل متحد نیاز است، پیام اصلی من امروز این است که کمک های بشردوستانه باید در سطح بلند، به صورت جدی و با در نظر داشت نیازمندی ها ارایه شود."

آقای مارک می گوید در حالی که ادامه درگیری ها نیاز به کمک های عاجل را افزایش داده و اما ادامه درگیری ها روند کمک رسانی را دشوار کرده، به شمار بیجا شده ها افزوده و شمار معیوبین را بیشتر کرده است.

مارک همچنان گفت حوادث طبعی مانند، سیلاب، خشک سالی، زلزله نیز همه ساله نیاز به کمک های بشری را افزایش داده است.

به اساس اظهارات این مقام سازمان ملل افغانستان خطرناکترین کشور برای کارمندان مؤسسات کمک رسانی نیز به حساب می آید.

آقای بودین می گوید در آغاز سال ۲۰۱۴ افغانستان با آینده نا مطئین رو به رو است و احتمال دارد که انتقال نظامی و سیاسی تغییراتی را در این کشور به وجود آورد اما ابراز امیدواری می کند که در نتیجه این تغییرات تحولات مثبت رخ دهد.

این مسئول سازمان ملل می گوید افغانستان با نیاز شدید به کمک های بشر دوستانه نباید فراموش شود.
XS
SM
MD
LG