لینک های دسترسی

Breaking News

مربی تیم ملی فوتبال: توپ و فوتبال به من عزت داد


پیتر شیگرت مربی تیم ملی فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که در مسابقات جنوب آسیا در مقابل هند باخت واقعی نبود
پیتر شیگرت مربی تیم ملی فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که در مسابقات جنوب آسیا در مقابل هند باخت واقعی نبود

قرار است تیم ملی فوتبال افغانستان با تیم های فوتبال جاپان و سنگاپور بازی های برگشت مسابقات مقدماتی راه یابی سال ۲۰۱۸ را برگذار نماید.

پیتر شیگرت مربی تیم ملی فوتبال افغانستان به صدای امریکا گفت که در مسابقات جنوب آسیا در مقابل هند باخت واقعی نبود مگر کارنامه داور همگان را متعجب ساخت و مشکلات در امادگی پیش از بازی وجود داشت و سپس نگرفتن دو پنالتی یک مشکل بزرگ بود.

آقای پیتر گفت "من یک مربی هستم و من می خواهم که با سیاست کاری نداشته باشم من می خواهم که تنها فوتبال را گسترش بدهم".

آقای پیتر می افزاید در وقت برگشت تیم اش به کابل وقتی مردم را در چهاردوبغل موتر دید و حمایت آنان را از تیم مشاهده کرد برایش قابل باور نبود.

مربی تیم ملی فوتبال افغانستان میگوید براشان یک فرصت فراهم شده است که با تیم های ایران، تاجکستان و ازبکستان در آسیا مرکزی به بازی بپردازد تا بتوانند بازی فوتبال را در افغانستان گسترش دهند.

به گفته آقای پیتر شیگرت هنگامیکه در مسابقات جنوب آسیا مشغول بازی بودند کشورهای زیادی واکنش نشان دادند، مثل کرواسیا، بوسنیا و جرمنی و نیز مربی تیم ملی جرمنی آنان را تعقیب میکرد.

پیتر شیگرت می افزاید بازی کنان با استعدادی وجود دارد که باید با ایشان کار شود به گفته وی در دو یا سه ماه لیگ فوتبال در افغانستان پیشرفت نخواهد کرد و باید بیشتر تلاش کنیم.

آقای پیتر در مورد زندگی اش چنین میگوید"ما بسیار نادار بودیم نان خوردن نداشتیم من دو ساله دوم که از خانواده ام تنها ماندم بعدآ با برادرم به جرمنی رفتم و در آنجا همه چیز برایم تازه بودند و بزبان آنها نیز نمی فهمیدم آنچه برایم عزت بخشید، توپ است".
پیتر می افزاید که در سال ۱۹۴۷ زمانی که جام جهانی در جرمنی برگذار شده بود به مادرم گفتم که یک روز مرا در تلویزیون خواهی دید و او خندید. اما حالی برایم می گوید که در کودکی برایم چنین گفته بودی.

پیتر شیگرت مربی تیم ملی فوتبال افغانستان میگوید برای افغانستان برنامه های دراز مدت زیادی ساخته است چیزیکه فدراسیون فوتبال هم آنرا میخواهد.

قابل یادآوریست که پیتر شیگرت مربی تیم ملی فوتبال افغانستان در حدود دو ماه قبل با تیم فوتبال افغانستان یکجا شد و آخرین کارش تا حال برای تیم ملی فوتبال افغانستان مربی گری در مسابقات جنوب آسیا بود که افغانستان توانست مقام دوم را از آن خود نماید

XS
SM
MD
LG