لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان از موقف عربستان در جنگ یمن حمایت می کند


کشورهای عضو ايتلاف عربستان سعودی بر ضد ملیشه های حوثی
کشورهای عضو ايتلاف عربستان سعودی بر ضد ملیشه های حوثی

شورای امنیت ملی افغانستان به روز چهارشنبه وضعیت جاری در یمن را ارزیابی نموده و از موقف عربستان سعودی و "حکومت قانونی" یمن ابراز حمایت ورزید.

در اعلامیه ای که شام چهارشنبه از ریاست جمهوری افغانستان انتشار یافته آمده است که "دولت و مردم مسلمان افغانستان روابط عمیق تاریخی و دینی با کشور عربستان سعودی داشته، و دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین را دین هر مسلمان می دانند، از همین رو، در دفاع از سرزمین مقدس حرمین شریفین با تمام نیرو در کنار دولت و مردم برادر و مسلمان کشور عربستان سعودی، در صورت بروز هر نوع تهدید قرار دارد".

پس از آن که ملیشه های شیعه مذهب حوثی قدرت را در صنعا، مرکز یمن، از حکومت به رهبری عبد ربه منصور هادی تصاحب نمودند، عربستان سعودی و شماری از دولت های عربی متحد ریاض حملات هوایی را بر مواضع ملیشه های حوثی آغاز نمود.

ریاض و متحدین اش جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از ملیشه های حوثی متهم می کند. مقام های ایرانی اما گفته اند که در جنگ یمن دخالت ندارند.

با آن که رئیس جمهور منصورهادی از یمن فرار نموده است، حکومت افغانستان گفته است که از وی به عنوان رئیس جمهور قانونی یمن حمایت می کند.

اسلام آباد هم از موقف عربستان سعودی پشتیبانی کرده است و در هفته روان هیاتی را برای مشور ت به ریاض فرستاد تا در صورت نیاز نظامیان پاکستانی به حمایت عربستان فرستاده شود.

XS
SM
MD
LG