لینک های دسترسی

Breaking News

مرد امریکایی که ۱۵ سال به جرم قتل زندانی بود، بی‌گناه ثابت شد


جووان دیرینگ، مرد امریکایی که به قتل پنج کودک مجرم شناخته و به حبس ابد محکوم شده بود، پس از سپری کردن ۱۵ سال زندان بی‌گناهی‌اش ثابت و از زندان رها شد.

آقای دیرینگ، لحظاتی پس از رهایی از زندان شهر دیترویت و پیوستن با خانواده‌اش گفت که در طول یک و نیم دهه زندان و تقلا برای اثبات بی‌گناهی‌اش فراز و فرود فراوانی را سپری کرد.

این مرد امریکایی به آتش‌افروزی در یک محله در شهر رویال اوک ایالت مشیگن در سال ۲۰۰۰ متهم شده بود که در این رویداد پنج کودک جان باختند. سرانجام محکمه در سال ۲۰۰۶ دیرینگ را به جرم قتل به حبس ابد محکوم کرد.

بنا به تقاضای فاکولتۀ حقوق پوهنتون مشیگن، قضیۀ دیرینگ مرور مجدد شد و در جریان بررسی‌ها پی برده شد که برخی شواهد دال بر بی‌گناهی وی، به شمول بیانات نجات یافتگان این آتش‌سوزی، در جریان محاکمه با وکیل مدافع دیرینگ شریک ساخته نشده بود.

دیرینگ همواره اصرار می‌ورزید که بی‌گناه است، اما مقام‌ها در آن زمان می‌گفتند که وی به خاطر انتقامجویی از کسی که پول مخدرات را برایش نپرداخته بود، عمدتاً آتش‌افروزی کرده است.

یک سارنوال که نخواسته است نامش گرفته شود، گفته است که چندین منسوب پولیس هفتۀ گذشته تثبیت کردند که شواهد برای متهم شناختن دیرینگ به آتش‌افروزی نابسنده بود.

کارن مک‌دونالد، قاضی محکمۀ ناحیۀ اوکلند مشیگن که به حکم وی دیرینگ بی‌گناه ثابت و از زندان رها شد، گفته است که تحقیقات بین سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ "به کلی توام با اقدام غیرقانونی بوده است."

دانشجویان حقوق پوهنتون مشیگن نیز در پیوند با قضیۀ دیرینگ استدلال داشتند که تحلیل و تدقیق این قضیۀ آتش‌افروزی ناقص بوده است.

اکنون ایالت مشیگن بر اساس قانونی که برای زندانی نگه‌داشتن یک فرد بی‌گناه باید سال ۵۰ هزار دالر به وی پرداخته شود، برای ۱۵ سال بی‌گناه زندانی بودن دیرینگ باید به وی کم و بیش ۷۵۰ هزار دالر بپردازد.

XS
SM
MD
LG