لینک های دسترسی

Breaking News

دو مرد امریکایی پس از سپری کردن چندین دهه‌ زندان تبریه شدند


سارنوالان در ایالات متحده روز دو شنبه ۲۷ اکتوبر (ششم قوس) گفتند دو مرد امریکایی که در قضایای جداگانه برای چندین دهه زندانی بودند،‌ تبریه شدند.

این سارنوالان گفته اند که محکومیت این دو مرد ناقص تلقی شده و توسط محاکم نیویورک لغو شد.

تبریه روز دوشنبه نشان دهنده آخرین شرمساری برای اداره پولیس نیویورک است که با یک سلسله محکومیت‌های برجسته مواجه شده است و محکومیت این دو مرد به دلیل اشتباهات و سو رفتار تحقیق کنندگان، لغو گردید.

وین گاردین، یکی از این مردان،‌ ۲۹ سال را به جرم قتل که در ۱۹۹۴صورت گرفته بود، در زندان سپری کرد. در آن زمان نیویارک با گسترش فزاینده‌ای کوکایین دست و پنجه نرم می‌کرد. با وجود اثبات بیگناهی و تکمیل حکم کامل خود، او اکنون با اخراج به کشور اصلی‌اش،‌ جیمیکا، مواجه است.

گاردین زمانیکه محکوم شد، ۲۰ سال سن داشت. او قبل از اینکه در سال ۲۰۲۲ به قید ضمانت آزاد شود،‌ تقریباََ سه دهه را در زندان گذارند.

گاردین پس از رهایی از زندان،‌ به اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحد منتقل شد و هنوز هم در آنجا در بازداشت قرار دارد.

لو فاکس،‌ وکیل مدافع گاردین گفت که موکل‌اش ''هنوز هم مرد آزاد نیست و اگر [از امریکا] اخراج شود،‌ با مجازات اضافی و غیرقابل توجیه مواجه است.'' اما او در مورد مجازات اضافی که موکل‌اش احتمالاََ با آن مواجه شود، جزییاتی ارایه نکرد.

جبار واکر،‌ مرد دیگر در سال ۱۹۹۵ به خاطر قتل دو مرد توسط موتر در عین منطقه به دو حبس ابد ۲۵ ساله محکوم شده بود. معیاد حبس ابد در ایالات متحده ۲۵ سال است.

واکر که پس از جلسه استماعیه آزاد شد،‌ در کنار حامیان و اعضای خانواده در رسانه‌های محلی ظاهر شد و لبخند بر لب داشت.

گروه

XS
SM
MD
LG