لینک های دسترسی

Breaking News

الجزیره قطع نشرات‌ این رسانه را در اسراییل اقدام 'جنایتکارانه' خواند 


حکومت اسراییل امروز پنجم می (۱۶ ثور) گفت که کابینهٔ این کشور تصمیم گرفت که نشرات الجزیره را در اسراییل قطع کند،‌ اقدامی که این شبکهٔ مستقر در قطر آنرا "جنایت‌کارانه" خواند.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل امروز گفت که حکومت‌ وی تصمیم گرفته است تا نشرات شبکهٔ الجزیره را قطع کند. او در شبکۀ ایکس نگاشته است که حکومت اسراییل با توافق آرا تصمیم گرفت که کانال "فتنه‌انگیز" الجزیره در اسراییل مسدود شود.

شلومو کارهی، وزیر مخابرات اسراییل گفت که برای "شیپور‌های حماس" هیچ آزادی بیان در اسراییل وجود نخواهد داشت و شبکهٔ الجزیره فوراً مسدود شده و وسایل آن، به شمول کمپیوترها، کمره‌ها، مایکروفون‌ها، تلیفون‌ها... ضبط خواهد شد.

شبکهٔ الجزیره با نشر اعلامیه‌ای گفته است: "سرکوب مطبوعات آزاد توسط اسراییل برای پنهان نگهداشتن جنایات‌اش با کشتن و بازداشت خبرنگاران، مانع انجام وظیفه‌ ما نشده است."

ولید العمری، مسوول الجزیره در اسراییل و قلمروهای فلسطینی گفت که به آنان در مورد مسدود شدن این شبکه در اسراییل آگاهی داده شده و تمامی وسایل نشراتی شان ضبط شده است.

وبسایت الجزیره نیز در اسراییل محدود خواهد شد‌، اما این محدودیت به گونهٔ قانونی در قلمروهای اشغالی اسراییلی و غزه تطبیق نخواهد شد. این شبکهٔ هنوز هم از غزه به گونهٔ زنده نشرات دارد.

این در حالی است که ماه گذشته پارلمان اسراییل قانون جدید امنیت ملی را تصویب کرد که بر اساس آن وزارت‌‌خانه‌‌های عمده صلاحیت دارند شبکه‌های خارجی را که مسدود کنند که تهدید به امنیت ملی این کشور پنداشته می‌شوند.

حکومت نتنیاهو دشمنی دیرینه با الجزیره دارد و این دشمنی حتا پیش از جنگ غزه وجود داشت، اما با پوشش خبری جنگ جاری غزه تنش میان اسراییل و الجزیره بیش از پیش شدت گرفته است.

در ماه جنوری، اسراییل گفت که یک خبرنگار الجزیره در جریان یک حملهٔ هوایی بر غزه کشته شد.

بر اساس معلومات کمیتهٔ محافظت از خبرنگاران مستقر در نیویارک، از ماه اکتوبر سال گذشته به اینسو، دست‌کم ۹۷ عضو رسانه‌ای در جنگ غزه کشته شده اند که از آن میان ۹۲ نفر شان فلسطینی بوده اند.

این مطلب بر اساس گزارش‌های فرانس‌پرس و رویترز نوشته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG