لینک های دسترسی

Breaking News

القاعده از مسلمانان خواسته تا از شرکت در بازی‌های جام جهانی خودداری کنند


بر اساس بیانیه‌ای که توسط یک گروه نظارت گزارش شده، شاخۀ منطقه‌ای القاعده از مسلمانان سراسر جهان خواسته است تا از شرکت و حمایت جام جهانی فوتبال در قطر خودداری کنند.

در بیانیهٔ القاعده که روز شنبه ۱۹ نومبر (۲۸ عقرب)، یک روز قبل از آغاز بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ توسط گروه استخباراتی SITE منتشر شد، آمده است: "ما به برادران مسلمان خود هشدار می‌دهیم که این رویداد را دنبال یا در آن شرکت نکنند."

هرچند در بیانیه تهدیدی به حملات یا ترویج به خشونت در جریان بازی‌ها نشده است.

در بیانیه که توسط شاخه یمن گروه القاعده به نشر رسیده از قطر به دلیل "آوردن افراد بداخلاق، همجنسگرا، مفسد و بی‌دین به شبه جزیرهٔ عربستان" انتقاد شده و نیز گفته شده است که این رویداد باعث انحراف توجه " از اشغال کشورهای مسلمان و مظالم آنها" می‌شود.

این در حالی است که از سال‌ها به اینسو گزارش‌های منتقدانه در ارتباط به برگزاری جام جهانی در قطر به نشر رسیده، اما در روزهای اخیر انتقادات از جمله در مورد سابقهٔ نقض حقوق بشر، محدویت‌های اجتماعی، وضعیت کارگران، ممنوعیت نوشیدن الکول و تبعیض علیه همجنسگرایان در روزنامه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای داشته است.

اما برگزار کنندگان جام جهانی گفته اند که از همه، صرف نظر از گرایش جنسی یا پیشینه شان، در طول این رویداد ورزشی استقبال می‌شود.

قطر کشور کوچکی با نفوس تقریباً سه میلیون نفر که اکثراً کارگران خارجی استند، گفته است که بیش از ۵۰ هزار نفر را برای تامین امنیت جام جهانی آموزش داده و نیروهای خارجی تحت فرماندهی قطر نیز در این امر کمک می‌کنند.

مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است فردا ۲۰ نومبر در قطر آغاز شود و تا ۱۸ دسمبر ادامه یابد. این نخستین بار است که جام جهانی فوتبال در یک کشور عربی حوزهٔ خلیج برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG