لینک های دسترسی

Breaking News

امریکایی‌ها زمستان دشواری در پیش‌رو دارند – ردفیلد


رابرت ردفیلد، رییس مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده هشدار داده است که همه‌گیری کووید۱۹ با شدت غیرمنتظره در سرتاسر این کشور در حال گسترش بوده و در زمستان پیش رو ترسناک‌ترین بحران صحی را در این کشور به بار خواهد آورد.

آقای ردفیلد مردم را به رعایت جدی سفارش‌های بهداشتی چون پوشیدن ماسک، حفظ فاصلۀ اجتماعی و شستن منظم و پیهم دستان تشویق کرد تا از شر این ویروس ساری و کشنده که روزانه جان حدود ۲۰۰۰ نفر را در امریکا می‌گیرد، در امان بمانند.

افزون بر میزان بلند مرگ و میر، به گفتۀ آقای ردفیلد، همه‌گیری کروناویروس نظام صحی ایالات متحده را زیر فشار شدید قرار داده است. او افزود که کروناویروس هم اکنون سریعتر از آنچه پیش بینی شده بود و نیرومندتر از موج نخست این بیماری در حال گسترش است.

رییس مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده در رویدادی به میزبانی اتاق‌ تجارت ایالات متحده گفت: "واقعیت این است که دسمبر، جنوری و فبروری زمان دشواری خواهد بود. در واقع باورمندم که این سه ماه مشکل‌ترین زمان در تاریخ صحت عامۀ این کشور خواهد بود."

همزمان با این، جو بایدن، رییس جمهور منتخب ایالات متحدۀ امریکا نیز گفته است که زمستان پیشرو دشوار خواهد بود. آقای بایدن روز چهارشنبه گفت: "نمی‌خواهم کسی را بترسانم، اما با درک واقعیت‌ها، به نظر می‌رسد که از حال تا ماه جنوری ۲۵۰ هزار نفر دیگر را از دست بدهیم."

همه‌گیری کروناویروس تا کنون جان نزدیک به ۲۷۴ هزار نفر را در ایالات متحده گرفته است و انستیتوت آمار و ارزیابی صحت ایالات متحده پیش‌بینی کرده است که مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در امریکا تا اول مارچ سال آینده به ۴۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

این در حالی است که خبرهای امیدبخشی از موثریت چندین واکسین کووید۱۹ نشر شده و شماری از شرکت‌های تولید کنندۀ این واکسین‌ها خواستار دریافت جواز تطبیق اضطراری آن شده اند.

شرکت‌های فایزر، مودرنا و استرازنیکا از قبل تولید گستردۀ واکسین کووید۱۹ را شروع کرده و به گفتۀ متصدیان این شرکت‌ها، روند توزیع آن فوراً پس از صدور جواز به این واکسین‌ها آغاز می‌شود.

XS
SM
MD
LG