لینک های دسترسی

Breaking News

واکسین جدید کووید۱۹؛ امیدبخش، ارزان و توزیع آسان


پس از اعلام خبر موفقیت‌آمیز بودن واکسین‌های کووید۱۹ تولید شده توسط شرکت‌های فایزر و مودرنا، شرکت داروسازی استرا زنکا نیز اعلام کرد که واکسین آن شرکت تا ۹۰ درصد موثریت دارد.

به گزارش اسوشیتدپرس، این واکسین توسط دانشگاه آکسفورد بریتانیا تهیه و توسط توسط شرکت استرا زنکا تولید شده است. اعلام خبر موفقیت این واکسین مقامات بهداشت عمومی را امیدوار کرده‌ است که به زودی به واکسینی دسترسی خواهند داشت که توزیع آن آسان‌تر و ارزان‌تر از برخی دیگر از رقبای این شرکت است.

این نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل موقت آزمایش‌های کلینیکی این واکسین در کشورهای بریتانیا و برازیل به دست آمده است. هیچ‌گونه عوارض جدی مثل بستری شدن در شفاخانه یا موارد شدید کووید۱۹ در افرادی که این واکسین را دریافت کرده‌اند، دیده نشده است.

استرا زنکا سومین شرکت بزرگ دواسازی است که نتایج موفقیت‌آمیز مراحل پایانی آزمایش‌های کلینیکی واکسین کووید۱۹ خود را گزارش می دهد. همه‌گیری کروناویروس تاکنون در جهان منجر به مرگ بیش از ۱.۴ میلیون انسان شده و خسارات مالی و اقتصادی هنگفتی را به جا گذاشته است.

شرکت‌های فایزر و مودرنا هفته گذشته گزارش دادند که نتایج اولیه آزمایش‌های کلینیکی نهایی آنها حاکی از اثربخش بودن ۹۵ درصدی واکسین‌های هر دو شرکت بوده است.

این در حالی است که واکسین شرکت استرازنکا، برخلاف دو واکسین دیگر، نیاز به نگهداری در دمای بسیار سرد ندارد و در نتیجه توزیع آن، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، آسان‌تر خواهد بود.

هرچند به رغم خبرهای موفقیت آمیز درباره تهیه و تولید واکسین کووید۱۹، نظرسنجی‌های ملی در ایالات متحده امریکا نشان داده است که ۴۰ درصد از مردم این کشور نسبت به واکسین شدن تردید دارند.

رییس برنامه واکسین کووید۱۹ ایالات متحده می‌گوید که نخستین گروه امریکایی‌های واجد شرایط دریافت واکسین، شاید از ۱۱ دسمبر ۲۰۲۰ واکسین کووید۱۹ را دریافت کنند.

XS
SM
MD
LG