لینک های دسترسی

Breaking News

نزدهمین سالروز حملات تروریستی در امریکا 


امریکایی‌ها امروز ۱۱ سپتمبر (۲۱ سنبله) از نزدهمین سالروز حملات تروریستی یادبود به عمل میاورند که در نیویارک، ورجینیا و پنسلوانیا در حدود ۳۰۰۰ کشته برجا گذاشت.

قرار است، امروز دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده در مراسم یادبود از قربانیان این رویداد در ایالت پنسلوانیا اشتراک کند.

در آنروز چه اتفاق افتاد؟

نزده تن از متحدین شبکه تروریستی القاعده، چهار طیاره را ربودند و حملات مرگباری را در ایالات متحده انجام دادند.

پس از حملهٔ نیروهای بحری جاپان در سال ۱۹۴۱ بر خاک ایالات متحده، حملات ۱۱ ستمبر مرگبارترین حمله‌ٔ بود که در امریکا صورت گرفت.

پس از آن حمله، جورج دبیلو بش،‌ رییس جمهور وقت ایالات متحده جنگ علیه دهشت افگنی را اعلام و بر افغانستان حملهٔ نظامی را راه اندازی کرد.

جنگ امریکا در مقابل دهشت افگنی

نیروهای ایتلاف به رهبری ایالات متحده به دنبال حمله بر خاک این کشور، گروه طالبان را از قدرت کنار زد.

از آن زمان تا اکنون جنگ در افغانستان جریان دارد، با وجود آنکه ایالات متحده به هدف پایان بخشیدن جنگ، به تاریخ ۲۹ فبروری سال جاری توافقنامه صلح را با این گروه در دوحه، پایتخت قطر امضا کرد.

با گذشت نزده سال نیروهای امریکایی هنوز در افغانستان درگیر جنگ اند؛ درگیریی که به طولانی‌ترین جنگ امریکا تبدیل شده است.

ایالات متحده برای سال‌های متمادی در تلاش یافتن اسامه بن لادن، رهبر شبکهٔ القاعده بود تا در نهایت در ماه می سال ۲۰۱۱ نیروهای ویژهٔ امریکا او را در شهرک ایبت آباد پاکستان در جریان یک حمله از پا در آوردند.

ارجگذاری به قربانیان

بنا‌های یادبود در هر محل، جاییکه دهشت افگنان طیاره‌های ربوده شده را سقوط دادند، ایجاد شده است.

محل سقوط طیاره در وزارت دفاع ایالات متحده پس از حمله دوباره اعمار شد، اما ساختمان جدید مرکز تجارتی جهان زمان بیشتر را در بر گرفت؛ تعمیری که اکنون بلندترین ساختمان در ایالات متحده است.

XS
SM
MD
LG